اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتانیم

تیتانات استرانسیم حاصل ترکیب یک اکسید استرانسیم و تیتانیوم است که به شکل کریستال های سفید و مات وجود دارد. در دمای اتاق، یک ماده پارالکتریک متقارن با ساختار پروسکیت است. در دمای پایین به یک مرحله انتقال فروالکتریک با ثابت دی الکتریک بسیار بزرگ نزدیک می شود اما تا پایین ترین دما که در نتیجه نوسانات کوانتوم اندازه گیری می شود، به یک الکتریک کوانتومی تبدیل می شود.

مدت ها تصور می شد که این یک ماده کاملاً مصنوعی است، تا سال 1982 که همتای طبیعی آن - که در سیبری کشف شد و نام آن تاوسونیت بود توسط IMA شناخته شد. تاوسونیت یک ماده معدنی بسیار نادر در طبیعت است که به صورت بلورهای بسیار ریزی وجود دارد.

مهم ترین کاربرد استرانسیم تیتانات به صورت سنتزی است که در آن گاهاً به عنوان یک ماده شبیه الماس، در اپتیک دقیق، در واریستور و سرامیک پیشرفته دیده می شود. نام تاوسونیت به افتخار لو ولادیمیرویچ تاوسون، ژئوشیمیدان روسی نامگذاری شد. نام های تجاری استفاده نشده از این محصول مصنوعی شامل مزوتیتانات استرانسیم، دیاژم و مارولیت است.

هدایت الکتریکی مخلوط تیتانات استرانسیم توجه را برای استفاده در سلول های سوختی اکسید جامد (SOFC) جلب کرده است. این ماده رسانایی الکترونیکی و یونی از خود نشان می دهد که برای الکترودهای SOFC مفید است زیرا در مواد و الکترون های دو طرف سلول تبادل یون های گاز و اکسیژن وجود دارد.

تیتانات استرانسیم با مواد مختلفی برای استفاده در اضلاع مختلف سلول سوختی دوپینگ می شود. در طرف سوخت (آند)، جایی که اولین واکنش رخ می دهد، اغلب با لانتانیم دوپ می شود تا تیتانات استرانسیوم دوپ شده با لانتانیم (LST) ایجاد شود.

یکی از مزایای اصلی LST این است که مقاومت در برابر مسمومیت با گوگرد را نشان می دهد، و این مسئله مربوط به آندهای نیکل - سرامیک (سرمت) است که در حال حاضر استفاده می شوند. این کاتدها همچنین دارای این مزیت هستند که حاوی فلزات کمیاب خاکی نیستند که باعث ارزان شدن آنها نسبت به بسیاری از گزینه ها می شود.

یکی دیگر از ترکیبات مرتبط، فریت تیتانیوم استرانسیم (STF) است که از مواد کاتدی (سمت اکسیژن) در SOFC ها استفاده می شود. تیتانات استرانسیم همچنین هدایت یونی و الکترونیکی مخلوط را نشان می دهد که از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به معنای آن است که واکنش کاهشی که در کاتد اتفاق می افتد می تواند در منطقه وسیع تری رخ دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>