اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تانتالیم

از تانتالوم به طور کلی در مواردی استفاده می شود که نیاز به افزایش دما، خوردگی و مقاومت شیمیایی دارند. در ادامه مواردی از رایج ترین کاربردهای آن بر اساس گزارش admatinc آورده شده است.نقطه ذوب بالای تانتالیم آن را برای کاربردهای با درجه حرارت بالا ایده آل می کند.

این ماده به صورت ورق، معمولاً در پوشش ستون ها، مخازن، مبدل های حرارتی و قطعات کوره خلاء استفاده می شود. از ورق های نازک همچنین می توان برای پوشش ضد خوردگی، تعمیرات و تقویت موجود استفاده کرد.

تانتالوم همچنین به دلیل سازگاری با زیست شناسی نیز شناخته شده است. به عبارت دیگر، یک عنصر غیر تحریک کننده است که تحت تأثیر مایعات بدن نیست که این خاصیت باعث می شود سیم های تانتالیوم به ماده ای محبوب برای کاشت پروتز و سایر وسایل پزشکی تبدیل شود. علاوه بر این، سیم های تانتال معمولاً در عناصر گرمایش کوره خلاء، فنرهای کلریناتور، عناصر لامپ و تجهیزات پردازش شیمیایی استفاده می شود.

از پودر تانتالم برای تولید مدارهای الکتریکی، خازن ها و مقاومت ها استفاده می شود، اساساً به این دلیل که ظرفیت برتر آن باعث می شود در هر گرم بار بیشتری نسبت به سایر مواد نگه دارد. این امر امکان تولید قطعات الکتریکی کوچک تر و به طور گسترده دستگاه های الکتریکی کوچک تر را فراهم کرده است.

به دلیل مقاومت زیاد در برابر خوردگی، لوله های تانتالوم اغلب در صنایع شیمیایی، پتروشیمی و دارویی برای پردازش ترکیباتی استفاده می شوند که ممکن است سایر فلزات را ضعیف یا از بین ببرند.نوارهای و فویل های تانتال می توانند به عنوان آستر در کوره های خلاء و کاربردهای عایق حرارتی استفاده شوند. نوارهای تانتالوم با نازک سنجی همچنین، می توانند برای تولید بوته ها، فنجان ها و سایر تجهیزات آزمایشگاهی بی اثر به کار روند.

تانتال ممکن است در اثر استنشاق، بلع یا جذب پوست مضر باشد و موجب سوزش چشم و پوست شود. این ترکیب برای غشاهای مخاطی و دستگاه تنفسی فوقانی تحریک کننده هستند. هیچ گزارشی از اثرات سوء سلامتی در کارگران صنعتی گزارش نشده است.

دوزهای زیادی از تانتالوم که از طریق مسیر داخل تراشه به موش ها داده می شود، ضایعات دستگاه تنفسی ایجاد کرده اند. در تماس با بافت، تانتال فلزی بی اثر می باشد. اجازه ندهید مواد بدون مجوزهای مناسب دولتی به محیط زیست منتقل شود و برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، روان آب اکسید تانتالیم را جدا کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>