اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پته گمرکی  یکی از مواردی ست که در پروسه ترخیص کالا بسیار اهمیت دارد. پته گمرکی به صدور بارنامه خروج کالا از گمرک، برای کالای مسافری و تا سقف معین ارزش کالا، گفته می‌شود. ترخیص کالا با پته، یکی از سریع‌ترین روش‌های ترخیص کالا از گمرک می‌باشد، به طوری که پس از اخذ قبض انبار و اقدامات برای صدور پته، شاید کالا ظرف چند ساعت از گمرک ترخیص و سپس تحویل مشتری شود.

پته گمرک یا پته مسافری و تجاری سندی است که در حال حاضر برای کالاهای وارداتی کمتر از 1000 دلار برای اشخاص عادی و تا 2000 دلار برای شرکت‌های تولیدی امکان ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی انجام می‌پذیرد.معاون فنی گمرک، در صورت لزوم برای صدور پته گمرکی کالاهایی با ارزش نازل و بدون نیاز به مجوزات خاص، برای ترخیص کالا از گمرک دستور می‌دهد.

چه کالا‌هایی می‌توانند از پته گمرکی استفاده کنند؟
کالایی که از نگاه بها و تعداد جنبه تجاری ندارد و فقط جهت واحد‌های تولیدی بوده بنا به تشخیص گمرک با صادر شدن پته غیر تجاری و باکسب دست کم مجوزهای ضروری، جواز ترخیص صادر می‌شود که اما حقوق و دستمزد محل ورود پرداخت می‌شود. برای ترخیص کالا‌هایی که در گمرک تحت عنوان غیر تجاری شناخته می‌شود، اظهارنامه گمرکی و کارت بازرگانی نیاز نیست.

پته گمرکی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رسول:
با سلام خسته نباشید به اسم من پته صادرشده بدون اینکه خودم اطلاعات خودم رو جایی داده باشم بی زحمت از کجا باید پیگیر باشم.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>