اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

سدیم سولفید یک ترکیب شیمیایی به شکل جامد زرد کمرنگ می باشد که یک منبع سدیم محلول در آب و اسید برای استفاده های سازگار با سولفات ها است. ترکیبات سولفات، نمک ها یا استرهای اسید سولفوریک هستند که با جایگزینی یک یا هر دو هیدروژن با یک فلز تشکیل می شوند.

سولفید سدیم در صنایع کاغذ، تصفیه آب، صنعت نساجی و فرآیندهای مختلف تولید مواد شیمیایی از جمله تولید مواد شیمیایی لاستیکی، رنگ های گوگردی و بازیافت روغن استفاده می شود. این ماده همراه با فرم هیدراته خود، در تماس با هوای مرطوب سولفید هیدروژن آزاد می کند.

هیدروژن سولفید یک انتقال دهنده گازی درون زا است که خواص ضد التهابی و ضد آپوپتوز از خود نشان می دهد. همراه با سایر سولفیدها، اثرات ضد التهابی و محافظ بافتی سولفید سدیم در مدل های التهاب و استرس اکسیداتیو بررسی شده است.

جالب توجه است، نشان داده شده است که سدیم سولفید دارای نقشی محافظتی قلب در برابر ایسکمی قلبی یا آسیب مجدد به جریان خون می باشد، و همچنین از ریه ها در برابر آسیب ریه ناشی از ونتیلاتور محافظت می کند که البته هنوز نیاز به مطالعات بیشتر احساس می شود.

این ماده در درجه اول در فرآیند کرافت در صنعت کاغذ استفاده می شود و در تصفیه آب به عنوان یک عامل پاک کننده اکسیژن و همچنین به عنوان یک رسوب دهنده فلزات استفاده می گردد.سولفید سدیم در عکاسی برای تنظیم عکس های سیاه و سفید؛ در صنعت نساجی به عنوان یک ماده سفید کننده، برای گوگرد زدایی و به عنوان یک ماده دکلره مورد استفاده قرار می گیرد و در تجارت چرم برای سولفیتاسیون عصاره های برنزه کننده مصرف می شود.

این ترکیب در ساخت مواد شیمیایی به عنوان ماده سولفوناسیون و سولفومتیلاسیون، و همچنین در تولید مواد شیمیایی لاستیکی، رنگ های گوگردی و سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می شود.از این ماده در کاربردهای دیگر از جمله شناورسازی سنگ معدن، بازیابی روغن، ساختن رنگ و مواد شوینده و همچنین در هنگام پردازش چرم، به عنوان یک عامل غیر متحرک در عملیات آهک زدن استفاده می گردد.

سولفید سدیم به عنوان معرف در شیمی آلی نقش ایفا می کند. محلول آبی این ترکیب را می توان با حمل نیترو رنگ های آزو محلول در دیوکسان و اتانول مجزا کرد تا به طور انتخابی گروه های نیترو را به آمین کاهش دهد. در حالی که سایر گروه های قابل کاهش، به عنوان مثال گروه آزو، دست نخورده باقی بماند. این سولفید همچنین در کاربردهای فتوکاتالیستی نیز استفاده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>