اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقره

کربنات نقره یک ترکیب شیمیایی ناپایدار به شکل نمک زرد کمرنگ است، اما نمونه های معمولی آن به دلیل وجود نقره بازی خاکستری رنگ می باشد. مانند اکثر کربنات های فلزات انتقالی، این ترکیب نیز در آب محلول کم است.این ماده بر روی سلیت به عنوان معرف Fetizon نامیده می شود که از طریق رسوب محلول نیترات نقره توسط یک کربنات قلیایی به دست می آید که سفید رنگ است و با شستشو نمک های محلول زرد می شود.

این ماده به نور حساس است، طوری که وقتی در معرض نور قرار بگیرد، رنگ آن تغییر می کند.کاربرد اصلی این ماده برای تولید پودر نقره برای استفاده در صنعت میکروالکترونیک است. با تولید فرمالدئید، نقره فاقد فلزات قلیایی کاهش می یابد:

2Ag2CO3 + CH2O → 2Ag + 3CO2 + H2O

از این ترکیب به عنوان معرف در سنتز آلی مانند واکنش کونیگز-کرور استفاده می شود. در اکسیداسیون فتیسون، این ماده روی سلیت به عنوان یک ماده اکسید کننده برای تشکیل لاکتون از دیول ها عمل می کند.

همچنین برای تبدیل آلکیل برومیدها به الکل ها استفاده می شود. از نقره کربنات به عنوان پایه، در واکنش ویتگ استفاده شده است و همچنین در فعال سازی پیوند کربن - هیدروژن نیز به کار می رود.کربنات نقره را می توان از طریق ترکیب محلول های آبی کربنات سدیم و کمبود نیترات نقره تهیه کرد:

2AgNO3(aq) + Na2CO3(aq) → Ag2CO3(s) + 2NaNO3(aq)

ترکیب تازه تهیه شده بی رنگ است، اما ماده جامد به سرعت زرد می شود. این ماده با آمونیاک واکنش می دهد و یون کمپلکس diamminesilver (I) را تشکیل می دهد.مانند سایر محلول های diamminesilver (I)، از جمله معرف تولن، این احتمال وجود دارد که نیترید نقره منفجره از محلول رسوب کند. نیترید نقره قبلاً به عنوان نقره فولمیناتور شناخته می شد اما به دلیل ترکیب با فولمینات نقره توسط IUPAC متوقف شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>