اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقره

کلرید نقره یک جامد بلوری سفید رنگ است که به دلیل حلالیت کم آن در آب بسیار مشهور است. این ماده به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی کلرآرژیریت ظاهر می شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرم شدن، به نقره و کلر تجزیه می شود که نمونه ها در این حالت با رنگ خاکستری مایل به سیاه یا بنفش می شوند.

الکترود کلرید نقره یک الکترود مرجع رایج در الکتروشیمی است. حلالیت کم، آن را به ماده افزودنی مفیدی در لعاب سفال برای تولید "براقیت Inglaze" تبدیل می کند. همچنین از این ترکیب به عنوان پادزهر برای مسمومیت با جیوه استفاده شده و به از بین بردن جیوه کمک می کند.

کلرید نقره برای ساختن کاغذ عکاسی استفاده می شود چون با فوتون ها واکنش نشان می دهد و یک تصویر پنهان و از طریق انتقال نور ایجاد می کند. در لنزهای فتوکرومیک، مجدداً از تبدیل برگشت پذیر آن به فلز Ag نیز استفاده می گردد.این ماده در باند و محصولات ترمیم کننده زخم نیز به کار می رود. همینطور برای ایجاد سایه های زرد، کهربا و قهوه ای رنگ در ساخت شیشه های رنگی، به عنوان یک قطعه نوری انتقال مادون قرمز مصرف می شود.

کلرید نقره به عنوان یک عامل ضد میکروبی، در برخی از محصولات خوشبو کننده شخصی و همچنین برای حفظ طولانی مدت آب آشامیدنی در مخازن آب مورد استفاده قرار می گیرد.کلرید نقره به عنوان یک هسته ناهمگن برای رشد نانو سیم های Ag، موضوع مقاله ای است که در سال 2013 منتشر گردیده است که شما عزیزان می توانید از اینجا به چکیده و لینک آن دسترسی داشته باشید.

در سنتز پلی ال نانوسیم های نقره (Ag NWs) که به طور معمول نمک های هالید مانند NaCl هستند، از مواد افزودنی مختلفی استفاده می شود و نقش های مکانیکی متنوعی برای این مواد افزودنی پیشنهاد شده است.

در این کار نشان داده شده است که افزودن زودهنگام NaCl در سنتز پلیول Ag NWs و AgNO3 در اتیلن گلیکول منجر به تشکیل سریع نانولوله های کلرید نقره می شود که باعث ایجاد هسته ناهمگن Ag فلزی بر روی سطح آنها می گردد که نانوسیم های نقره متعاقباً از این سایت های هسته رشد می کند.

کلرید نقره: خواص، کاربردهای آن
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>