اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های آبکاری استیل:
آبکاری استیل به دو روش انجام می شود. کارگاه های آبکاری با توجه به نیاز و سفارش مشتریان خود، یکی از این دو روش را برای آبکاری استیل انتخاب می کنند که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

شیمی3

آبکاری الکترولیتی:
یکی از رایج ترین روش های آبکاری استیل، آبکاری الکترولیتی نام دارد. در این روش با کمک جریان الکتریکی، لایه ای نازک بر روی سطح استیل قرار می گیرد.

در آبکاری الکترولیتی فلز مورد نظر برای آبکاری را باید به الکترود آند مدار الکتریکی وصل کرد. از سوی دیگر لایه زیرین به الکترود کاتد متصل می شود سپس سطح رو و زیرین استیل در محلول مخصوص آبکاری قرار خواهد گرفت.

در آبکاری استیل به روش الکترولیتی، چند عامل مهم و تأثیر گذار وجود دارد؛ از جمله این عوامل می توان به ترکیب شیمیایی محلول، میزان جریان برق و مدت زمان تنظیم آبکاری اشاره کرد.

بعد از اتصال جریان الکتریکی، لایه ای نازک بر روی لایه استیل قرار می گیرد.یکی از رایج ترین روش های آبکاری استیل، آبکاری الکترولیتی نام دارد.

آبکاری الکترولس:
روش دوم آبکاری استیل، آبکاری الکترولس است. در این نوع آبکاری، فلز مورد نظر به جای اینکه در یک محلول الکترولیتی قرار گیرد، به اصطلاح آبکاری شیمیایی می شود. این روش سبب می شود تا سطح زیرین با نیکل پوشش داده شود. یکی از رایج ترین روش های آبکاری استیل الکترولس، آبکاری نیکل است.

در این روش ابتدا محلولی از نمک، نیکل هیپوفسفیت و چند ماده شیمیایی دیگر تهیه می شود. در مرحله دوم فلز مورد نظر برای آبکاری داخل این محلول قرار داده می شود تا نیکل بدون جریان الکتریکی روی سطح فلز بنشیند.

بد نیست بدانید که نام دیگر آبکاری الکترولس، آبکاری اتوکالیستی است.

آماده سازی فلز:
مانند هر آبکاری دیگری، در آبکاری استیل نیز باید قبل از انجام مرحله آبکاری به آماده سازی فلز پرداخت. اولین مرحله پاک کردن هر گونه آلودگی از سطح فلز است؛ چرا که هر گونه آلودگی سبب می شود تا پوشش مورد نظر روی فلز قرار نگیرد. حتی کمترین میزان زنگ زدگی نیز می تواند در قسمت های آبکاری شده لکه های سفید، سیاه، حفره و زبری بر جای بگذارد.

بنابر این برای حاصل شدن نتیجه کار بهتر، لازم است تا مراحل آماده سازی جدی گرفته شوند و در بهترین حالت خود اجرا شوند. روش های پاکسازی سطح فلز مورد نظر برای آبکاری شامل سمباده کاری، چربی زدایی، پرداخت و خشک کردن است. در ادامه هرکدام را به طور جداگانه توضیح دادیم.

مرحله سمباده کاری:
در این مرحله به عنوان اولین مرحله آماده سازی، سطح فلز باید از هر گونه زنگ زدگی و خوردگی پاک شود. از همین رو توسط یک سمباده قطعه فلز مورد نظر را به خوبی سمباده کشی کرده تا سطوح ناهموار از بین برود. در نتیجه باید قطعه مورد نظر برای آبکاری استیل سطحی یکنواخت، صاف و هموار داشته باشد.

مرحله آماده سازی در آبکاری استیل:
مانند هر آبکاری دیگری، در آبکاری استیل نیز باید قبل از انجام مرحله آبکاری به آماده سازی فلز پرداخت.

مرحله چربی زدایی:
در مرحله چربی زدایی باید هرگونه آلودگی از سطح فلز پاک شود. این مرحله توسط مواد مختلف شیمیایی اجرا می شود. از جمله رایج ترین مراحل می توان به مرحله صابونی کردن و مرحله انحلال اشاره کرد.

مرحله پرداخت:
سومین مرحله از آماده سازی فلز مورد نظر برای آبکاری استیل، مرحله پرداخت است. در این مرحله شیارها و خراش هایی که بر روی قطعه مورد نظر ایجاد شده است توسط دستگاه های مخصوص از بین می رود تا سطح فلز از هر گونه خوردگی عاری شود.

مرحله خنثی سازی:
این مرحله را آخرین مرحله آماده سازی فلز مورد نظر برای آبکاری می دانند. در این مرحله تمامی بقایای مواد اسیدی و قلیایی از روی قطعه حذف خواهد شد و قطعه آبکشی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>