اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات استفاده شده در آبکاری استیل:
در آبکاری استیل از فلزات مختلفی برای پوشش دهی استفاده می شود که به شرح زیر معرفی شده اند:

طلا، نقره، روی، مس، پالادیوم و قلع

شیمی4

همچنین در این نوع آبکاری ممکن است از یک یا چند فلز برای پوشش دهی استفاده شود.

انواع آبکاری استیل:
آبکاری استیل در چند نوع مختلف در کارگاه های آبکاری انجام می شود. این روش ها به شرح زیر هستند:

آبکاری لوله آهنی:
آبکاری لوله آهنی یا لوله آبکاری سرد، در حضور یک ورق روغنی، فلز مورد نظر با نیکل و کروم آبکاری می شود. این نوع آبکاری برای تولید وسایل آشپزخانه و لوازم دکوری مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های آبکاری شده پس از عملیات آبکاری، سطحی صاف و آینه ای خواهند داشت.

آبکاری روی:
یکی از پر مصرف ترین فلزهای جهان، فلز روی است. از این فلز در صنعت آبکاری بسیار استفاده می شود. در آبکاری استیل به روش آبکاری روی، عمل گالوانیزه کردن رخ می دهد. توسط اجرای این فرایند که در صنعت خودروسازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، یک لایه نازک روی، مانند یک محافظ قوی از فلز در مقابل خوردگی محافظت می کند. این سد محکم، از نفوذ رطوبت به فلز و ایجاد زنگ زدگی محافظت خواهد کرد.

نرده استیل استنلس:
امروزه افرادی با تبلیغات دروغین در حوزه تولید نرده استیل استنلس، لوله های آبکاری شده استیل به مشتریان می فروشند. این دلالان به دلیل استفاده از لوله های فولادی ارزان، سود هنگفتی از این جریان به جیب می زنند. اما در ادامه این مطلب با بررسی چند نکته به راحتی می توانید تفاوت میان حفاظ استیل استنلس با حفاظ آبکاری شده را دریابید.

لوله یا سازه استیل آبکاری شده سطح براق دارد اما براقیت یکسان نیست.اگر براقیت لوله موج دار است یعنی جنس لوله استنلس استیل نیست.

با یک جسم تیز روی لوله یا سازه را بتراشید، اگر آبکاری شده باشد لایه رویی بلند شده و جنس لایه زیرین متفاوت است.اگر سطح کار یکپارچه بود مطمئن باشید که استنلس استیل است.

کاربرد آبکاری استیل در ساخت بدلیجات:
همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، استیل، فولادی ضد زنگ است. همین ویژگی سبب شده تا برای روکش بدلیجات بسیار مناسب باشد. از آنجایی که بدلیجات با عرق بدن و یا مواد شوینده در تماس هستند، بهتر است از بدلیجات آبکاری شده با استیل استفاده کرد. آبکاری استیل همچنین درخشندگی خاصی به بدلیجات می بخشد.

بدلیجاتی که با استیل آبکاری شده باشند را به اصطلاح رنگ ثابت می گویند. رنگ ثابت بودن یکی از مهم ترین معیار های مشتریان برای خرید بدلیجات به شمار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>