اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایمنی و خطرات اتیلن گلیکول:
هنگام استفاده از ضدیخ خودرو ممکن است فرد از طریق تماس با پوست در معرض اتیلن گلیکول قرار گیرد. به گفته مرکز کنترل بیماری ایالات متحده (CDC) تماس پوست با مقدار بسیار کمی بر سلامتی شما تأثیر نمی گذارد.

شیمی7

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) این ترکیب را به عنوان یک افزودنی غیرمستقیم غذایی برای استفاده به عنوان جزئی از چسب های مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی تایید کرده است.

مصرف این ترکیب می تواند باعث بیماری جدی شود. اولین علامت مصرف خوراکی آن شبیه احساس ناشی از نوشیدن الکل (اتانول) است. به گفته CDC علائم دیگر ممکن است شامل تهوع، استفراغ، تشنج، بی حالی یا بی هوشی باشد. اگر مشکوک به مسمومیت احتمالی هستید، به پزشک مراجعه کنید.

استنشاق در دمای اتاق به دلیل فراریت کم این ماده شیمیایی بعید است اما می تواند زمانی رخ دهد که مایع حرارت داده شود یا در هوا اسپری شود. اتیلن گلیکول برای غشاهای مخاطی یا پوست تحریک کننده خفیف است و به آرامی و بسیار ضعیف از طریق پوست جذب می شود.

این ترکیب به سرعت پس از بلع جذب می شود که خطرناکترین راه قرار گرفتن در معرض آن است. مصرف خوراکی این ماده منجر به مسمومیت سیستمیک می شود که با اثرات CNS شروع می شود، به دنبال آن اثرات قلبی ریوی و در نهایت نارسایی کلیه ایجاد می شود.

نارسایی کلیه شامل اسیدوز و هیپوکلسمی ممکن است به دنبال مصرف این ماده رخ دهد. همچنین اگر مقادیر مصرف آن زیاد باشد باعث آسیب کلیوی، مغز، کبد و عروق خونی می شود که می تواند کشنده باشد.مصرف اتیلن گلایکول چگونه باعث مسمومیت می شود.

با مصرف اخوراکی این ماده کبد توسط آنزیم الکل دهیدروژناز، اتیلن گلیکول را ابتدا به گلیکوآلدئید و سپس به مولکول های سمی دیگر تبدیل می کند. در نهایت به عنوان اگزالات کلسیم نامحلول وارد مجرای ادراری می شود که در کلیه ها رسوب می کند و به آنها آسیب می رساند و منجر به نارسایی کلیه می شود. اسید متانوئیک (فرمیک) نیز تولید می شود که می تواند باعث نابینایی شود.

درمان سنتی مسمومیت شامل استفاده از اتانول است که برای منحرف کردن آنزیم (به عنوان یک سوبسترای رقابتی الکل دهیدروژناز) و همودیالیز که متابولیت های سمی را از خون حذف می کند، رقابت می کند.

یک مهارکننده جدید الکل دهیدروژناز، فومپیزول (با نام تجاری آنتی زول است) که در سال 1997 برای درمان مسمومیت در بیماران در رده سنی 12 سال تایید شد. همچنین با موفقیت برای کودکان کوچک تر نیز استفاده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>