اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از شمش و پودر مولیبدن به عنوان کاتالیزور:
حدود 14 درصد پودر و شمش مولیبدن تولید شده در جهان در صنایع شیمیایی به عنوان کاتالیزورها و روان کننده ها استفاده می شود.

شیمی14

به عنوان مثال، این فلز به عنوان کاتالیزور در پالایشگاه های نفت برای کمک به حذف گوگرد از گاز طبیعی و همچنین تولید فرآورده های نفتی تصفیه شده استفاده می شود. این فرآیند که به عنوان هیدروسولفوراسیون شناخته می شود، شامل گرما و فشار به علاوه کاتالیزوری با پایه آلومینا، مولیبدن و کبالت است.

گاهی اوقات در این کاتالیزورها به جای فلز کبالت از فلز نیکل و مولیبدن برای تصفیه بهتر مواد اولیه استفاده می شود. سوخت های تولید شده با گوگرد پایین مواد پاکی هستند و به محیط زیست کمتر آسیب می رسانند. پودر و فلز مولیبدن همچنین به عنوان یک کاتالیزور در تولید پلیمر و پلاستیک نیز عمل می کند.

کاربرد شمش و پودر مولیبدن در ساخت روان کننده ها:
پودر مولیبدن با گوگرد ترکیب می شود و دی سولفید مولیبدن ایجاد می کند که به روان سازی موتورهای دو زمانه، ساخت ترمزهای زیر لیوانی دوچرخه، تولید گلوله ها، واکس های اسکی و غیره کمک می کند.

همچنین در ساخت گریس های بلبرینگ و توپی در صنایع تولیدی، معدنی و حمل و نقل استفاده می شود. دی سولفید مولیبدن می تواند گرما و فشار زیاد را تحمل کند زیرا منشا زمین گرمایی دارد. فروش دی سولفید مولیبدن بازار گسترده ای دارد.

کاربرد شمش و پودر مولیبدن در ساخت رنگدانه ها:
از این ترکیب برای تولید رنگدانه و رنگ استفاده فراوانی می شود. از مولیبدات روی در آغازگرهای رنگ برای جلوگیری از خوردگی و تثبیت رنگ استفاده می شود. به عنوان مثال، برای رنگ آمیزی سطوح فلزی قایق ها از این ماده استفاده می شود.

رنگدانه نارنجی مولیبدن با استفاده از سرب، کرومات سرب، مولیبدات سرب و سولفات سرب ساخته می شوند. این رنگ در برابر نور و هوا در مقابل کمرنگ شدن با گذشت زمان مقاومت می کند.

از رنگدانه های نارنجی مولیبدن در تولید رنگ، جوهر، محصولات پلاستیکی و لاستیکی و سرامیک استفاده می شود. از اسید مولیبدوفسفریک نیز در رنگ های متیل بنفشه و آبی ویکتوریا برای ساخت منسوجات و رنگ ها استفاده می شود.

استفاده از پودر مولیبدن در تولید کود ها:
این ترکیب یکی از اجزای اساسی در تولید کودهای نیتروژناز است که در آن باکتری های تثبیت کننده نیتروژن وجود دارد. این باکتریها نیتروژن را از هوا گرفته و در دسترس گیاهان قرار می دهد. مولیبدات سدیم یک پودر کریستالی سفید رنگ است که به عنوان کود برای گیاهانی مانند گل کلم و لوبیا برای افزایش بازده محصول استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>