اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد ضد کف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و حفاری:
در صنعت حفاری چاه های نفتی به دو دلیل مجبور به استفاده از گل حفاری هستیم. دلیل نخست برای جابه جایی خرده حفاری و افزایش بازده مته است.

شیمی25

دلیل دوم اختلاف فشار زیاد بین انتهای چاه با ابتدا چاه در حفاری چاه های نفتی می باشد. این اختلاف سبب فوران سیالات داخل سازند به سطح خواهد شد و جهت جلوگیری از فوران این چاه ها، نیاز به حضور گل حفاری درون چاه می باشد.

سنگین بودن گل حفاری اجازه برگشت سیالات به سطح را نمی دهد اما اگر در آن کف تشکیل شود سبک شده و خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین استفاده از ضد کف مخصوص گل حفاری باعث جلوگیری از فوران چاه و وقوع خسارت های مالی و جانی می شود.

نفت خارج شده از چاه محتوی گاز و آب است. هنگام جداسازی نفت از گاز در تفکیک گرهای کارخانه های بهره برداری، سطح مشترک گاز و نفت مستعد تشکیل کف می باشد. تشکیل کف باعث کاهش راندمان جداسازی از یک سو و افزایش مایعات همراه گاز تفکیک شده از سوی دیگر می شود. بنابراین استفاده از ضد کف مناسب ضرورت دارد. در حال حاضر از ضد کف های سیلیکونی در کارخانه های بهره برداری استفاده می شود.

پتروشیمی دانشمند، تولید کننده آنتی فوم سیلیکونی مایع و آنتی فوم سیلیکونی پودری مطابق با دیتا شیت و بسته بندی درخواستی شما مشتریان گرامی می باشد. به منظور خرید ضد کف و دریافت قیمت آنتی فوم سیلیکونی می توانید با کارشناسان فروش پتروشیمی دانشمند تماس حاصل فرمائید.

کاربرد ضد کف در صنعت سیمان:
عملیات سیمان کاری لوله های جداری چاه نفت، امری بسیار مهم و ضروری در صنعت نفت می باشد که باید با بالاترین کیفیت انجام شود. یکی از عوامل کاهش کیفیت و مقاومت سیمان به وجود آمدن حباب های گاز (کف) در توده آن است. بنابر این علاوه بر حضور ضد کف مخصوص حفاری در گل، این ماده در سیمان حفاری هم به کار می رود. از انواع ضد کف های موجود، ضد کف سیلیکونی بیشتر در این صنعت تایید شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>