اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف پوشش و انواع آن در صنعت:
پوشش روی سطح یک جسم قرار می گیرد که معمولاً به آن بستر گفته می شود. ممکن است برای تغییر خصوصیات سطح بستر، از قبیل چسبندگی، ترشوندگی، مقاومت در برابر خوردگی یا مقاومت در برابر سایش، از پوشش های عملکردی استفاده شود.

شیمی34

پوشش های آلی معمولاً به روش های زیر اعمال می شوند: برس، اسپری، غوطه وری، غلتک، پوشش جریان، غلت زدن، صفحه ابریشم و وسایل الکترواستاتیک. پوشش های آلی توسط یک یا چند مکانیزم زیر خشک یا پخت می شوند:

(1) تبخیر یا از بین رفتن حلال، (2) اکسیداسیون (3) پلیمریزاسیون.

انواع مختلف پوشش چیست؟
پوشش ها با توجه به ماهیت اتصال دهنده های آن ها به عنوان پوشش آلی یا پوشش غیرآلی تقسیم بندی می شوند. پوشش های ارگانیک آن دسته از پوشش های آلی هستند. پوشش های غیر آلی آن هایی هستند که دارای یک چسب غیر آلی مانند سیلیکات می باشند.

پوشش ارگانیک چیست؟
پوشش های آلی موانعی در برابر خوردگی بین فلز زیرین و محیط خورنده هستند. برای عملکرد به عنوان سدی محافظ در برابر خوردگی و اکسیداسیون، پوشش های آلی اساساً به بی اثر بودن و نفوذناپذیری شیمیایی آن ها بستگی دارند.

به علاوه، برخی از پوشش ها با استفاده از رنگدانه های بازدارنده ای که دارای فعالیت انفعالی هستند، به ویژه در سطوح فلزی، محافظت می کنند. همچنین، برخی از پوشش ها حاوی رنگدانه های فلزی هستند که از فلزات محافظت الکتروشیمیایی می کنند.

پوشش های صنعتی:
پوشش صنعتی، یک رنگ یا پوشش است که بیشترین کاربرد آن برای کنترل خوردگی فولاد یا بتن است. پوشش های صنعتی طیف بسیار گسترده ای از کاربردهای متنوع را برای پوشش ها با نیازها و عملکردهای مختلف پوشش می دهد.

پوشش های پودری:
پوشش های پودری در صنعت پوشش به طور فزاینده ای محبوب می شوند. این پوشش ها به عنوان پودر خشک با استفاده از اسپری کننده ها اعمال می شوند. ذرات پوشش های پودری در طول یا پس از فرآیند پوشش دهی در معرض گرما قرار می گیرند تا پودر به سطح متصل شود. پوشش پودری نوعی پوشش است که به عنوان یک پودر خشک و با جریان آزاد استفاده می شود.

برخلاف رنگ مایع معمولی که از طریق یک حلال تبخیری تحویل می شود، پوشش پودری معمولاً به صورت الکترواستاتیکی اعمال می شود و سپس در زیر گرما یا نور ماورا بنفش پخت می شود. این پودر ممکن است یک پلیمر گرمانرم یا یک ترموست باشد.

معمولاً برای ایجاد یک پوشش سخت تر از رنگ معمولی استفاده می شود. پوشش پودری عمدتا برای پوشش فلزات مانند لوازم خانگی، اکستروژن آلومینیوم، سخت افزار درام، اتومبیل و قاب دوچرخه استفاده می شود.

این پوشش های پودری به دو دسته ترموپلاست وترموست تقسیم می شوند:

پوشش های پودری ترموپلاستیک:
پوشش های ترموپلاستیک هیچگونه واکنش شیمیایی در طی فرآیند کاربرد اتصال ندارند. ذرات با ذوب شدن و سخت شدن در لایه نهایی جامد می شوند.

پوشش های پودری ترموست:
پوشش های ترموست هنگام ذوب شدن، پخت شدن با یک کاتالیزور ترکیب شده واکنش شیمیایی نشان می دهند. این باعث می شود سختی و دوام کاملاً خوبی داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>