اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واکنش های ایزوپروپیل الکل در صنایع:
ایزوپروپیل الکل می تواند به استون، که همان کتون مربوطه است، اکسید شود. این را می توان با استفاده از عوامل اکسید کننده مانند اسید کرومیک، یا با دهیدروژناسیون الکل ایزوپروپیل بر روی یک کاتالیزور مس گرم کرد.

شیمی41

ایزوپروپیل الکل ممکن است با استفاده از تریبرومید فسفر به 2-بروموپروپان تبدیل شود یا با گرم شدن با اسید سولفوریک به پروپن دهیدراته شود.

مانند اکثر الکل ها، الکل ایزوپروپیل با فلزات فعال مانند پتاسیم واکنش داده و آلکوکسیدهایی را تشکیل می دهد که می توان آن ها را ایزوپروپوکسید نامید. از واکنش با آلومینیوم (که به وسیله اثری از جیوه شروع شده است) برای تهیه کاتالیزور ایزوپروپاکسید آلومینیوم استفاده می شود.

ایزوپروپیل الکل استریل شده و به ایزوپروپیل استات، یک حلال دیگر می رسد. این ماده با دی سولفید کربن و هیدروکسید سدیم واکنش نشان می دهد و سدیم ایزوپروپیلگزانتات، علف کش و معرف شناورسازی سنگ می دهد.

ایزوپروپیل الکل با تتراکلرید تیتانیوم و فلز آلومینیوم واکنش می دهد و به ترتیب ایزوپروپوکسیدهای تیتانیوم و آلومینیوم را می دهد، اولی کاتالیزور است و دومی یک واکنش شیمیایی است. این ترکیب با فعالیت به عنوان یک دهنده هیدروژن در انتقال هیدروژناسیون، به خودی خود می تواند به عنوان یک واکنش شیمیایی عمل کند.

وجود بیولوژیکی ایزوپروپیل الکل:
مقادیر کمی ایزوپروپیل الکل در کتواسیدوز دیابتی در بدن تولید می شود.

چرا 70٪ موثرترین غلظت الکل ایزوپروپیل برای ضد عفونی است؟
ایزوپروپیل الکل، به ویژه در محلول های بین 60 تا 90 درصد الکل با 10 تا 40 درصد آب خالص، به سرعت ضد میکروب در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها است. به طور قابل توجهی، غلظت های بالاتر الکل باعث ایجاد خواص ضد باکتری، ویروس کش یا قارچ کش مطلوب تری نمی شوند.

وجود آب عامل مهمی در تخریب یا جلوگیری از رشد میکروارگانیسم های بیماری زا با ایزوپروپیل الکل است. آب به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و نقشی اساسی در دناتوره سازی پروتئین های غشای سلول رویشی دارد.

محلول های 70٪ IPA با نفوذ بیشتری به دیواره سلول که در کل سلول نفوذ می کند، تمام پروتئین ها را منعقد می کند و بنابراین میکروارگانیسم از بین می رود. مقدار آب اضافی تبخیر را کند می کند، بنابراین زمان تماس سطح را افزایش می دهد و اثربخشی را افزایش می دهد. غلظت ایزوپروپیل الکل بیش از 91٪ فوراً پروتئین ها را منعقد می کند.

در نتیجه، یک لایه محافظ ایجاد می شود که از پروتئین های دیگر در برابر لخته شدن بیشتر محافظت می کند. محلول ها> 91٪ IPA باکتری ها را از بین می برد، اما گاهی اوقات برای ضد عفونی کردن به مدت تماس بیشتری احتیاج دارند و شرایطی به وجود می آید که این میکرواوگانیسم ها بدون اینکه از بین بروند، در حالت خاموش قرار بگیرند.

در این تجزیه و تحلیل، یک محلول 50٪ ایزوپروپیل الکل در کمتر از 10 ثانیه باعث از بین رفتن میکرواورگانیسم ها می شود، با این حال محلول 90٪ با زمان تماس بیش از دو ساعت بی اثر است. برخی از مواد ضد عفونی کننده اسپورها را که به عنوان مواد ضدعفونی کننده شیمیایی طبقه بندی می شوند، از بین می برند.

به طور کلی، محلول ها با درجه های خلوص و غلظت های مختلف، اگر به درستی اعمال شوند، خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی مفیدی دارند.

چرا ایزوپروپیل الکل باکتری ها و اسپورهای قارچی را از بین نمی برد؟
برخی از باکتری ها در شرایط نامساعد خارجی به سلول های اسپور تبدیل می شوند. نتیجه کاهش فعالیت متابولیکی، مقاومت بالاتر و مصونیت از ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل است. اسپورها در حالت خوابیده قرار دارند و هنگامی که شرایط دوباره مساعد شد، میکروب به حالت رویشی تبدیل شده و به طور فعال رشد می کند.

ایزوپروپیل الکل ممکن است به طور متناوب در برابر قارچ موثر باشد اما در برابر اسپور قارچ موثر نیست. درمان کپک و قارچ به طور کلی مشکل رطوبت در نظر گرفته می شود. استفاده از یک پاک کننده سطح ممکن است تأثیر کمی در از بین بردن قارچ داشته باشد. سفید کننده و پراکسید هیدروژن بیشتر با شیوع کپک و قارچ مرتبط هستند.

کاربرد ایزوپروپیل الکل:
از عمده موارد کاربرد این الکل در صنعت چاپ است و وابستگی شدید این صنعت به ایزوپروپیل به این دلیل است که دمای آب را در دستگاه ها پایین نگه می دارد و قابلیت تبخیر آن بسیار بالاست.

این ماده در ساخت طیف گسترده ای از مواد شیمیایی صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و یک ماده رایج در مواد شیمیایی مانند ضد عفونی کننده ها و مواد شوینده است.

ایزوپروپیل الکل اغلب به عنوان منبع حلال و هیدرید در کاهش و سایر واکنش های هیدروژناسیون انتقال استفاده می شود.

مالیدن الکل، ضد عفونی کننده دست و پد های ضدعفونی کننده معمولاً حاوی محلول 60-70٪ ایزوپروپیل الکل یا اتانول در آب است. برای گشودن منافذ غشای باکتری ها به آب نیاز است، که به عنوان دروازه ای برای ایزوپروپیل الکل عمل می کند.

ایزوپروپیل الکل همچنین می تواند به طور مشابه اتر به عنوان حلال یا به عنوان بی حس کننده با استنشاق بخارها یا خوراکی استفاده شود. استفاده های اولیه شامل استفاده از حلال به عنوان بی حس کننده عمومی برای پستانداران کوچک و جوندگان توسط دانشمندان و برخی دامپزشکان بود. با این حال، به زودی متوقف شد، زیرا بسیاری از عوارض از جمله تحریک تنفسی، خونریزی داخلی و مشکلات بینایی و شنوایی به وجود آورد. در موارد نادر، نارسایی تنفسی منجر به مرگ در حیوانات مشاهده شد.

در صنعت خودروسازی: ایزوپروپیل الکل ماده اصلی مواد افزودنی سوخت "خشک کن گاز" است. در مقادیر قابل توجهی، آب در مخازن سوخت مشکلی ایجاد می کند، زیرا از بنزین جدا می شود و می تواند در خطوط تأمین در دمای پایین یخ بزند. الکل آب بنزین را از بین نمی برد، اما الکل آب را در بنزین حل می کند. پس از حل شدن، آب همان خطر آب نامحلول را ندارد، زیرا دیگر در خطوط تأمین جمع نمی شود و یخ نمی زند بلکه با خود سوخت مصرف می شود.

ایزوپروپیل الکل اغلب در قوطی های آئروسل به عنوان شیشه جلو اتومبیل یا دستگاه قفل درب فروخته می شود. از الکل ایزوپروپیل همچنین برای از بین بردن آثار روغن ترمز از سیستم های ترمز هیدرولیکی استفاده می شود. از مخلوط های ایزوپروپیل الکل و آب نیز معمولاً در مایع شیشه شوی جلوی اتومبیل نیز استفاده می شود.

در آزمایشگاه: به عنوان یک نمونه نگهدارنده بیولوژیکی، الکل ایزوپروپیل یک جایگزین نسبتاً غیر سمی برای فرمالدئید و سایر نگهدارنده های مصنوعی فراهم می کند. از محلول های الکل ایزوپروپیل 70 تا 99٪ برای حفظ نمونه ها استفاده می شود.

همچنین ایزوپروپیل الکل اغلب در استخراج DNA استفاده می شود. یک کارگر آزمایشگاه آن را به محلول DNA اضافه می کند تا DNA را رسوب دهد، سپس پس از سانتریفیوژ گلوله تشکیل می شود. این امکان وجود دارد زیرا DNA در الکل ایزوپروپیل نامحلول است.

به منظور کاهش آلاینده های عمومی مانند گرد و غبار و بقایای موجود در سایر فرآیندهای تولید، قطعات صنعتی را با ایزوپروپیل الکل صنعتی می شورند.

شرایط نگهداری و ایمنی ایزوپروپیل الکل:
بخار الکل ایزوپروپیل نسبت به هوا متراکم تر و قابل اشتعال است و دامنه اشتعال آن بین 2 تا 7/12 درصد در هوا است. باید آن را از گرما و شعله آزاد دور نگه داشت. گزارش شده است که تقطیر الکل ایزوپروپیل بر روی منیزیم باعث تشکیل پراکسیدها می شود که ممکن است پس از غلظت منفجر شود. از مضرات ایزوپروپیل الکل این است که این ماده تحریک کننده پوست است، بنابراین استفاده از دستکش محافظ توصیه می شود. از عوارض خوردن ایزوپروپیل الکل، مسمومیت و مشکلات تنفسی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>