اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید ایزوپروپیل الکل:
ایزوپروپیل الکل اولیه با ترکیب آب و پروپن در یک واکنش هیدراتاسیون یا با هیدروژناسیون استون تولید شد. دو راه برای فرآیند هیدراتاسیون وجود دارد و هر دو فرآیند نیاز به جدا شدن ایزوپروپیل الکل از آب و سایر محصولات فرعی با تقطیر دارند.

شیمی42

ایزوپروپیل الکل و آب یک آزوتروپ تشکیل می دهند و توسط تقطیر ساده به 87.9% ایزوپروپیل الکل و 1/12% آب تبدیل می شود. ایزوپروپیل الکل خالص یا بی آب، با تقطیر آزوتروپیک و ایزوپروپیل الکل مرطوب با استفاده از دی اسیوپروپیل اتر یا سیکلوهگزان به عنوان عوامل آزئوتروپ ساخته می شود.

روش تولید ایزوپروپیل الکل با فرآیند هیدراتاسیون غیر مستقیم:
هیدراتاسیون غیر مستقیم پروپن را با اسید سولفوریک واکنش داده و مخلوطی از استرهای سولفات را تشکیل می دهد. این فرآیند می تواند از پروپن با کیفیت پایین استفاده کند. این فرآیندها در درجه اول الکل ایزوپروپیل را به جای 1-پروپانول می دهند، زیرا افزودن آب یا اسید سولفوریک به پروپن از قانون مارکوفنیکف پیروی می کند.

هیدرولیز بعدی این استرها توسط بخار با تقطیر الکل ایزوپروپیل تولید می کند. دی زوپروپیل اتر یک محصول جانبی قابل توجه در این فرآیند است. دوباره به فرآیند بازیافت و هیدرولیز می شود تا محصول مورد نظر را به دست آورد.

روش تولید ایزوپروپیل الکل با فرآیند هیدراتاسیون مستقیم:
هیدراتاسیون مستقیم در فشارهای زیاد در حضور کاتالیزورهای اسیدی جامد، پروپن و آب را تحت فشار قرار می دهد. این نوع فرآیند معمولاً به پروپیلن با خلوص بالاتر از 90٪ نیاز دارد. از هیدراتاسیون مستقیم بیشتر در اروپا استفاده می شود.

روش تولید ایزوپروپیل الکل با فرآیند هیدروژناسیون استون:
ایزوپروپیل الکل ممکن است از طریق هیدروژناسیون استون تهیه شود. دراین روش استون به طور معمول از پروپن از طریق فرآیند کومن تهیه می شود. بسته به ارزش محصولات ممکن است از نظر اقتصادی نیز باقی بماند. مسئله شناخته شده تشکیل MIBK و سایر محصولات خود متراکم است. نیکل یکی از کاتالیزورهای اصلی صنعتی بود، کاتالیزورهای مدرن اغلب از مواد دو فلزی پشتیبانی می کنند. این فرایند بسیار کارآمد و آسان است.

تفاوت ایزوپروپیل الکل و اتانول:
اتانول کمبود آب بیشتری دارد و در اثر استفاده روی پوست، این مساله گویا می شود. در نتیجه احساس سفتی و خشکی در پوست ما ایجاد می کند. ایزوپروپیل الکل زودتر تبخیر می شود، اما دست ما را خیلی خشک نمی کند. (همان سرعت تبخیر سریع تر به همین دلیل است که ما از الکل مالش دهنده برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی استفاده می کنیم.)

ایزوپروپیل الکل طیف وسیعی از ترکیبات غیر قطبی را حل می کند. این ماده همچنین به سرعت تبخیر می شود، در مقایسه با اتانول تقریباً ردپای روغن باقی می گذارد و در مقایسه با حلال های جایگزین نسبتاً غیر سمی است.

بنابراین، به طور گسترده ای به عنوان یک حلال و به عنوان یک مایع تمیز کننده، به ویژه برای حل روغن ها استفاده می شود. این ماده به همراه اتانول، ان-بوتانول و متانول در گروه حلال های الکل قرار دارد که حدود 6/4 میلیون تن از آن ها در سال 2011 در سراسر جهان مورد استفاده قرارگرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>