اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از متانول به عنوان سوخت:

شیمی58

یکی از اشکالات متانول به عنوان سوخت، خوردگی آن در برخی فلزات از جمله آلومینیوم است. متانول، اگرچه اسید ضعیفی است، اما به پوشش اکسیدی حمله می کند که به طور معمول آلومینیوم را از خوردگی محافظت می کند:

CH3OH + Al2O3 → 2Al (OCH3)3 + 3H2O6

نمک های متوکسید حاصل در متانول محلول هستند و در نتیجه سطح آلومینیوم تمیز ایجاد می شود که به راحتی توسط مقداری اکسیژن محلول اکسید می شود. همچنین متانول می تواند به عنوان یک اکسید کننده عمل کند:

CH3OH + 2Al → 2Al (OCH3)3 + 3H2O6

این فرآیند متقابل تا زمانی که فلز از بین نرود یا غلظت CH3OH ناچیز باشد، به طور موثر سوختگی را تقویت می کند. با استفاده از مواد سازگار با متانول و مواد افزودنی سوختی که به عنوان بازدارنده های خوردگی عمل می کنند، نگرانی های مربوط به خوردگی متانول رفع شده است.

فرق اتانول و متانول چیست؟
کلمات اتانول و الکل قابل تعویض نیستند. به زبان ساده، اتانول تنها نوع الکلی است که برای نوشیدن بی خطر است. به اتانول الکل اتیل یا الکل دانه نیز گفته می شود. این یکی از اعضای گروه بزرگ تری از مولکول ها به نام الکل است. تمام اتانول الکل است. همه الکل اتانول نیست.

متانول بسیار قابل اشتعال و سمی هست در حالی که اتانول بسیار قابل اشتعال یا الکل دناتوره شده صنعتی، سمی نیست. متانول یک حلال آزمایشگاهی، افزودنی سوخت و ضد یخ است. مانند انواع دیگر الکل، به راحتی از طریق پوست جذب می شود. اما، متانول به طور خطرناکی سمی است و می تواند باعث آسیب به سیستم عصبی و اندام شود.

ایزوپروپیل الکل به عنوان الکل مالش دهنده استفاده می شود و در برخی از محصولات ضد عفونی کننده دست وجود دارد. به سرعت از روی پوست تبخیر شده و احساس خنک سازی ایجاد می کند. ایزوپروپیل الکل به اندازه متانول سمی نیست، بنابراین برای استفاده در پوست مجاز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>