اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید مونواتیلن گلیکول:

شیمی67

اتیلن گلیکول از طریق اتیلن اکسید میانی از اتیلن (اتن) تولید می شود. اکسید اتیلن با توجه به معادله شیمیایی برای تولید اتیلن گلیکول واکنش نشان می دهد:

C2H4O+H2O →HO−CH2CH2−OH

این واکنش می تواند توسط اسیدها یا بازها کاتالیز شود، یا در pH خنثی تحت دمای بالا رخ دهد. بیشترین بازده اتیلن گلیکول در pH اسیدی یا خنثی با مقدار زیادی آب رخ می دهد. در این شرایط می توان بازدهی از اتیلن گلیکول 90٪ را به دست آورد.

محصولات فرعی عمده شامل الیگومرهای دی اتیلن گلیکول، تری اتیلن گلیکول و تترا اتیلن گلیکول هستند. جداسازی این اولیگومرها و آب انرژی بر است. سالانه حدود 6.7 میلیون تن تولید می شود.

با استفاده از فرآیند OMEGA شل، انتخاب پذیری بالاتری حاصل می شود. در فرآیند OMEGA، ابتدا اکسید اتیلن با دی اکسید کربن (CO) به کربنات اتیلن، تبدیل می شود. سپس با یک کاتالیزور پایه در مرحله دوم هیدرولیز می شود تا در انتخاب 98٪ مونو اتیلن گلیکول تولید کند.

دی اکسید کربن در این مرحله دوباره آزاد می شود و می تواند دوباره به مدار فرآیند وارد شود. دی اکسید کربن بخشی از تولید اکسید اتیلن حاصل می شود، جایی که بخشی از اتیلن کاملاً اکسید می شود.

اتیلن گلیکول از مونوکسیدکربن در کشورهایی تولید می شود که دارای ذخایر سنگین زیاد و مقررات محیطی سختگیرانه تری هستند. کربونیلاسیون اکسیداتیو متانول به دی متیل اگزالات رویکرد امیدوار کننده ای برای تولید اتیلن گلیکول مبتنی بر C1 فراهم می کند.

دی متیل اگزالات با هیدروژناسیون با کاتالیزور مس می تواند در بازده بالا (7/94 درصد) به اتیلن گلیکول تبدیل شود:

شییمی2

از آنجا که متانول بازیافت می شود، فقط مونوکسیدکربن، هیدروژن و اکسیژن مصرف می شود.

واکنش های شیمیایی مونو اتیلن گلیکول:
اتیلن گلیکول به عنوان یک گروه محافظ برای گروه های کربونیل در سنتز آلی استفاده می شود. واکنش یک کتون یا آلدئید با اتیلن گلیکول در حضور کاتالیزور اسید در برابر بازها و دیگر هسته های دیگر مقاوم است. پس از آن می توان گروه محافظ 1، 3-dioxolane را با هیدرولیز اسید بیشتر حذف کرد.

در این مثال: ایزوفرون با استفاده از اتیلن گلیکول با اسید p-تولوئن سولفونیک در عملکرد متوسط محافظت شد. آب با تقطیر آزوتروپیک برداشته شد تا تعادل به سمت راست تغییر کند.

پروپیلن گلیکول خالص طعم تلخی ندارد و پروپیلن گلیکول خالص غالباً به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود، به عنوان مثال: در مایه کیک و خامه زده شده قفسه دار. پروپیلن گلیکول در درجه صنعتی معمولاً به دلیل ناخالصی ها طعم کمی تلخ یا خشک دارد.

میزان شیرینی نسبی اتیلن گلیکول و پروپیلن گلیکول در فهرست مرک مورد بحث قرار گرفته است و هیچ یک از این ترکیبات به عنوان تلخ توصیف نشده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>