اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد اتیلن گلایکول به عنوان عامل خنک کننده و انتقال گرما:
اتیلن گلیکول یک ماده شیمیایی است که معمولاً در بسیاری از برنامه های تجاری و صنعتی از جمله ضد یخ و خنک کننده استفاده می شود.

شیمی69

اتیلن گلیکول به شما کمک می کند تا موتور ماشین شما در زمستان یخ نزند و به عنوان یک ماده خنک کننده برای کاهش گرمازدگی در تابستان عمل می کند.

از دیگر کاربردهای مهم اتیلن گلیکول می توان به مایعات انتقال گرما که به عنوان خنک کننده های صنعتی کمپرسورهای گاز، سیستم های گرمایشی، تهویه مطبوع و پیست اسکیت روی یخ، اشاره کرد.

بیشترین کاربرد اتیلن گلیکول به عنوان ماده ضد یخ در خنک کننده در اتومبیل ها و سیستم های تهویه مطبوع است. در این شرایط، چیلر یا دستگیره های هوا را در خارج قرار می دهند، یا باید زیر دمای انجماد آب سرد شوند.

در سیستم های گرمایش/سرمایش زمین گرمایی، اتیلن گلیکول مایعی است که گرما را با استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی منتقل می کند. اتیلن گلیکول یا از منبع (دریاچه، اقیانوس، چاه آب) انرژی به دست می آورد، یا بسته به اینکه آیا سیستم برای گرم کردن یا خنک سازی استفاده می شود، گرما را به سینک ظرفشویی می رساند.

اتیلن گلیکول خالص ظرفیت گرمایی خاصی در حدود نیمی از آب دارد. بنابراین، اتیلن گلیکول ضمن ایجاد محافظت در برابر یخ و افزایش نقطه جوش، ظرفیت گرمایی ویژه مخلوط های آب را نسبت به آب خالص کاهش می دهد.

یک مخلوط جرمی 1: 1 دارای ظرفیت حرارتی ویژه حدود سه چهارم آب خالص است، بنابراین نیاز به افزایش دبی در همان مقایسه سیستم با آب دارد. تشکیل حباب های بزرگ در معابر خنک کننده موتورهای احتراق داخلی به شدت جریان گرما (شار) را از منطقه مهار می کند، بنابراین اجازه ایجاد هسته (حباب های ریز) توصیه نمی شود.

حباب های بزرگ در معابر خنک کننده با از بین رفتن کامل خنک سازی در منطقه، خود دوام خواهند داشت یا بزرگ تر می شوند. با MEG خالص (مونو اتیلن گلیکول) نقطه داغ به 200 درجه سانتیگراد می رسد. خنک سازی توسط اثرات دیگر مانند کشش هوا از فن ها (که در تجزیه و تحلیل هسته خالص در نظر گرفته نشده است) به جلوگیری از تشکیل حباب بزرگ کمک می کند.

مخلوط اتیلن گلیکول با آب مزایای اضافی برای محلول های خنک کننده و ضد یخ مانند جلوگیری از خوردگی و تخریب اسید و همچنین جلوگیری از رشد اکثر میکروب ها و قارچ ها فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>