اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایزومرهای زایلین:
زایلین (از واژه یونانی ξύلو، زیلو، چوب)، بر گرفته شده است. زایلول یا دی متیل بنزن هر یک از ایزومرهای دی متیل بنزن یا ترکیبی از آن می باشد.

شیمی71

زایلین دارای فرمول شیمیایی C8H10 می باشد. ایزومرهای زایلین شامل اورتو-زایلین، متا-زایلین و پارا-زایلین می باشد. هر یک از این سه ترکیب دارای یک حلقه بنزن مرکزی با دو گروه متیل هستند که در مواد جایگزین متصل شده اند. همه آن ها مایعات قابل اشتعال و بی رنگی هستند که برخی از آن ها دارای ارزش صنعتی بالایی می باشند.

زایلن به سه شکل ایزومریک وجود دارد. ایزومرها را می توان با تعیین ارتو- (o-)، متا- (m-) و پارا- (p-) تشخیص داد، که مشخص می کند دو گروه متیل به کدامیک از اتم های کربن (حلقه بنزن) متصل هستند. با شمارش اتم های کربن در اطراف حلقه از یکی از کربن های حلقه متصل به یک گروه متیل شروع می شود.

با توجه به گروه متیل دوم، ایزومر اورتو دارای نام IUPAC از 1، 2-دی متیل بنزن است. ایزومر متا 1و3-دی متیل بنزن و ایزومر پارا، 4-dimethylbenzene است. از بین سه ایزومر، ایزومر پارا، بیشترین جستجوی صنعت را دارد. زیرا می تواند به اسید ترفتالیک اکسید شود.

تولید زایلین:
زایلین ها از جمله مواد مهم پتروشیمی هستند که با اصلاح کاتالیزوری و همچنین کربن زغال سنگ در تولید سوخت کک تولید می شوند. بسته به منبع، در غلظت های 0.5 الی 1 درصد نیز در روغن خام وجود دارد. مقادیر کم در بنزین و سوخت هواپیما موجود است.

زایلن ها عمدتا به عنوان بخشی از مواد معطر BTX (بنزن، تولوئن و زایلن ها) استخراج شده از محصول اصلاح کاتالیزوری معروف به ریفورماتور تولید می شوند. مخلوط زایلن یک مایع کمی چرب و بی رنگ است که معمولاً به عنوان حلال مشاهده می شود.

سالانه چندین میلیون تن زایلین، تولید می شود. در سال 2011، یک کنسرسیوم جهانی ساخت یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید زایلن در سنگاپور را آغاز کرد.

تاریخچه زایلین:
زایلین برای اولین بار در سال 1850 توسط شیمی دان فرانسوی آگوست کاهورس استخراج شد و به عنوان ماده سازنده قیر و چوب کشف شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>