اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زایلین مخلوط چیست؟
زایلن مخلوط یک مایع هیدروکربن معطر بی رنگ و قابل اشتعال با بوی شیرین است. زایلن مخلوط مخلوطی از ایزومرهای مختلف زایلین ها مانند متا زایلین، پاراکسیلین، اورتو زایلین و اتیل بنزن است. توزیع ایزومرها در زایلین متفاوت است.

شیمی

زایلن های تجاری حاصل از منابع نفتی حاوی تقریباً 40 الی 50٪ متا-زایلین، 20٪ ارتو-زایلین، 20٪ پارا-زایلین و 5٪ الی 15٪ اتیل بنزن هستند.

حدود 98٪ پاراکسیلن توسط زنجیره پلی استر برای تولید فیلم، فیبر و پلی اتیلن ترفتالات (PET)، از طریق یکی از دو واسطه مصرف می شود: دی متیل ترفتالات (DMT) یا اسید ترفتالیک خالص (PTA).

از متا زایلین در تولید اسید ایزوفتالیک استفاده می شود. از اورتو-زایلین در تولید انیدرید فتالیک استفاده می شود.

همچنین از زایلین مخلوط به عنوان حلال در صنایع مختلف استفاده نهایی می شود. زایلن مخلوط یک ماده پایه ضروری برای مواد شیمیایی مختلف است و بنابراین، انتظار می رود بازار جهانی رشد قابل توجهی را در دوره پیش بینی ثبت کند و تا سال 2028 به ارزش بازار 74.79 میلیارد دلار برسد.

کاربرد زایلین مخلوط:
از زایلین مخلوط برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، از آن برای افزایش تعداد اکتان بنزین استفاده می شود. همچنین از زایلین مخلوط به عنوان حلال در صنایع مختلف استفاده نهایی می شود.

همچنین به عنوان ماده رقیق کننده در رنگ، جوهر و غیره نیز کاربرد دارد. عمده ترین کاربرد زایلین مخلوط استفاده از آن به عنوان ماده پایه برای تولید مواد شیمیایی مختلف است.

زایلین مخلوط در صنایع مختلف کاربرد دارد. بر اساس استفاده نهایی و کاربری، زایلین مخلوط به رنگ و پوشش، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، بنزین و لاستیک و چاپ و چرم طبقه بندی می شود.

تخمین زده می شود که بخش مواد شیمیایی به دلیل افزایش تقاضا برای پاراکسیلن در بازار جهانی، رشد قابل توجهی داشته باشد.

زایلن ها با متیلاسیون تولوئن و بنزن تولید می شوند. زایلن تجاری یا آزمایشگاهی تولید شده معمولاً حاوی حدود 40 الی 65٪ متا زایلین و تا 20٪ هر ارتو زایلین، پارا زایلین و اتیل بنزن است.

نسبت ایزومرها را می توان با استفاده از فرآیند ثبت اختراع یا ترانس آلکیلاسیون زایلین با خود یا تری متیل بنزن، به نفع پارا زایلین بسیار ارزشمند تغییر داد. این تبدیل ها توسط زئولیت ها کاتالیز می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>