اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

عواملی که در رکود اقتصادی نقش دارند

نقطه‌ای که اقتصاد به طور رسمی در رکود قرار می‌گیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد، نمونه‌هایی از این عوامل عبارتند از:

  • شوک اقتصادی: پاندمی کرونا نمونه‌ای بارز از شوک اقتصادی است که چرخه اقتصاد را به شدت متاثر کرد و سبب رکود اقتصادی شد.
  • بدهی بیش از حد: زمانی که دولت یک کشور، بدهی‌های زیادی به بار بیاورد به‌طوری که نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند می‌تواند منجر به رکود اقتصادی در آن کشور شود.
  • تورم کنترل نشده: تورم، روند صعودی قیمت‌ها در طول زمان است که وقتی سرعت بالایی داشته باشد به رکود اقتصادی تبدیل خواهد شد.
  • تغییرات تکنولوژیکی: معمولاً، اختراعات جدید بهره‌وری را افزایش داده و در درازمدت به اقتصاد کمک می‌کند اما همین تغییرات تکنولوژیکی می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت به علت عدم سازگاری مردم با پیشرفت‌های تکنولوژیکی سبب رکود اقتصادی شوند.

 

راه‌کارهای سرمایه‌گذاری برای مقابله با رکود اقتصادی

خرید طلا و سکه: طلا و سکه هر دو دارایی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانید در دوران رکود روی آنها حساب کنید زیرا وقتی بازار نزولی است، معمولا قیمت طلا و سکه بالا رفته و این گونه نیست که به دنبال افت بازار سهام، ارزش خود را از دست دهند. شما می‌توانید برای برخورداری از امنیت بیشتر، از خرید و فروش فیزیکی سکه طلا صرف نظر کنید و به جای آن واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا  را خریداری کنید و به این ترتیب از فرصت‌های این بازار بهره‌مند شوید.

خرید اوراق بهادار: اوراق بهادار انواع مختلفی دارند. اوراق بهادار با درآمد ثابت نسبت به سایر بازارهایی همچون مسکن، بورس و طلا، سود و ریسک کم‌تری دارند. این دسته از اوراق بهادار مانند اوراق اجاره، اوراق مشارکت، اوراق قرضه دولتی، اوراق بهادار رهنی، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در دوران رکود اقتصادی هستند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری: صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا به چند دسته سهامی، با درآمد ثابت و صندوق‌های کالایی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این صندوق‌ها درصد ریسک و سود متفاوتی دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به هدف، میزان ریسک‌پذیری و همچنین افق زمانی مد نظرشان یک صندوق را برگزینند. یکی از استراتژی‌ها برای بهترین سرمایه‌گذاری در دوران رکود می‌تواند سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت باشد. این صندوق‌ها معمولا سود کمتری از سایر  گزینه‌های سرمایه‌گذاری مانند سهام عاید شما می‌کنند اما ریسک بسیار پایین‌تری نیز دارند که با شرایط رکود اقتصادی کاملا متناسب است. سود صندوق‌های با درآمد ثابت به طور میانگین بیشتر از سود بانکی و نیز خرید اوراق با درآمد ثابت به‌طور مستقیم است.

 

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>