اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع اسانس گل ها (بخش دوم):

شیمی15

اسانس کندر:
این اسانس حاصل از رزین گیاه تنه درختانBoswellia می باشد که توسط روش تقطیر با آب استخراج شده است. این اسانس به رنگ شفاف مایل به زرد خیلی کمرنگ می باشد.

اسانس چای:
تصور می شود روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی می باشد. این ماده در مراقبت از زخم، از بین بردن شپش سر و کنترل شوره سر استفاده می شود.

اسانس اسطوخودوس:
منشاء آن گل اسطوخودوس بلغاری است. این گیاه منحصراً در زمین های حاصل خیز بلغارستان کشت می شود. اسطوخودوس بلغاری دارای رایحه ای خاص از میوه و گل است. اسطوخودوس یکی از معدود روغن های اسانسی است که می توان بدون رقیق سازی مستقیماً روی پوست قرار داد.

اسانس اسطوخودوس یکی از محبوب ترین روغن های اساسی در جهان است. اسانس اسطوخودوس بلغاری علاوه بر موارد مورد استفاده در لوازم آرایشی، فرمول های مراقبت شخصی، صابون ها، عطر، عود، شمع و رایحه درمانی نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

اسانس بابونه رومی:
منشاء آن گل بابونه است که رایحه ای دلپذیر دارد. بابونه رومی ممکن است به دلیل خواص خواب آور بودن معروف باشد، که باعث آرامش می شود و باعث ایجاد خواب می شود. دو نوع بابونه وجود دارد، آلمانی و رومی.

بابونه آلمانی از نظر شامازولن بیشتر است، ماده موثری که تصور می شود فواید بابونه برای سلامتی آن دارد. بابونه یکی از گیاهان دارویی است که در جهان غرب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد چای بابونه را به دلیل خاصیت آرامش بخشی و اثرات آرام بخشی بر سیستم گوارش می نوشند. گل های خشک گیاه بابونه حاوی ترپنوئیدها و فلاونوئیدها هستند که به خواص دارویی گیاه کمک می کنند.

ترپنوئیدها مواد شیمیایی آلی هستند که به طور طبیعی توسط گیاهان تولید می شوند. بو و عطر و طعم منحصر به فرد خود را از آن می گیرد. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های بسیار قوی با فواید سیستم ایمنی بدن و خواص ضد التهابی هستند.

از بابونه رومی برای تهیه چای، کرم، پماد و عصاره استفاده می شود که همگی از قسمت گل سفید و زرد گیاه است. سر گل ها را ابتدا خشک می کنند، سپس برای تهیه پودر یا چای استفاده می کنند. همچنین ممکن است بخار پز شده و روغن اسانس بابونه تولید کنند که تصور می شود تورم را کاهش می دهد و دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است.

اسانس دارچین:
منشا آن برگرفته از پوست و یا چوب دارچین است که توسط تقطیر با بخار به وجود می آید. رایحه ای تند و گرم دارد. پوست دارچین (سیلان) از کیفیت غیر پارئیل برخوردار است و دارای بالاترین محتوای درمانی از هر دارچین روی زمین است.

این اسانس پودری به عنوان چاشنی و دارو سال ها استفاده می شده است. اسانس پوست دارچین به شدت ضد ویروس و قدرتمند است. این گردش خون را تقویت می کند و گفته می شود که میل جنسی و قدرت جنسی را بهبود می بخشد. خواص قوی آن باعث ایجاد یک مقوی ضد درد موثر برای کاهش درد گرفتگی های مزمن می شود.

اسانس نعناع:
منشاء آن گیاه گل دهنده نعناع است که توسط تقطیر با بخار تهیه می شود. نعناع یک اسانس روغنی است که در بسیاری از طعم دهنده های غذایی گرفته تا تسکین درد استفاده می شود. اسانس نعناع به کاهش درد و التهاب کمک می کند، به تسکین سردرد و تب کمک می کند، درد عضلات را تسکین می دهد و منافذ پوست را تمیز و سفت می کند.

این ماده همچنین افزودنی فوق العاده به فرمولاسیون آروماتراپی، صابون، شامپو، خمیر دندان، بخور دادن و شمع است. اسانس نعناع همچنین ماده موثری در حشره کش های طبیعی است.

اسانس اکالیپتوس گلوبولوس:
این اسانس از برگ درخت، توسط تقطیر با بخار استخراج می شود. اکالیپتوس یکی از بهترین اسانس های روغنی در جهان است. رایحه تمیز و تازه آن از همان لحظه باز کردن بطری باعث ایجاد حس خوب می شود. اکالیپتوس استثنایی ضد ویروسی و ضد باکتری محسوب می شود و یک افزودنی فوق العاده و موثر به درمان های دارویی است.

امروزه از اسانس روغنی اکالیپتوس به دلیل توانایی در باز کردن تنفس و تسکین احتقان در سراسر جهان استفاده می شود و معمولاً به اتاق بخار و سونا برای پاکسازی ریه ها اضافه می شود. این ماده افزودنی موثری به روغن های حمام و روغن های ماساژ برای رفع خستگی و سفتی عضلات است و خاصیت ضد باکتریایی آن را برای مراقبت از پوست مفید می کند.

همین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی موجود در روغن اساسی اکالیپتوس، آن را به ماده ای بسیار موثر در تمیز کردن محصولات تبدیل کرده و رایحه ای خوشبو کننده، چوبی و تازه به آن می افزاید. همچنین یک ماده افزودنی شگفت انگیز، طبیعی و ایمن برای مواد دافع حشرات ایجاد می کند.

اسانس اکالیپتوس یک افزودنی عالی برای کاربردهای آرایشی، فرمول های مراقبت شخصی، صابون ها، مواد ضد دافع حشرات، عطر سازی و رایحه درمانی است.

اسانس رزماری:
منشاء آن گیاه رزماری است که بویی تازه از چوب و گیاه را دارد. رزماری یک گیاه اتوکوتن در دریای مدیترانه است و در سراسر جهان کشت می شود. این گیاه در دامنه های خشک و سنگلاخی نزدیک دریا به صورت وحشی رشد می کند.

رزماری یک گیاه با ارزش است و دارای بسیاری از فواید سلامتی است. اسانس رزماری حاوی آنتی اکسیدان کارنوسول است که به نظر می رسد با کاهش التهاب و مهار بیان ژن های سرطانی، در برابر سرطان موثر باشد. اسید کارنوزیک، یک ترکیب اضافی موجود در روغن اسانس رزماری، با محافظت از سلول های پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماورا بنفش، خطر سرطان پوست را کاهش می دهد. رزماری یک محرک گردش خون است.

روغن ضروری رزماری دارای فعالیت ضد باکتری و ضد قارچی قدرتمند است. همچنین به حفظ حافظه و تمرکز و کاهش سردرد نیز کمک می کند. روغن اسانس رزماری رشد فولیکول های مو را تحریک می کند و به مبارزه با شوره سر کمک می کند.

این ماده همچنین به عنوان یک آسیب پذیر عمل می کند، به تسریع بهبودی زخم ها کمک می کند و به بیماری های پوستی مانند آکنه و اگزما کمک می کند. همچنین به کاهش فشار خون، خستگی جسمی، آسم، برونشیت، قاعدگی دردناک، آرتروز، نقرس، سردرد، درد عضلانی، کبودی، گرفتگی عضلات، ضعف اندام ها، تونر پوست، موهای چرب، ریزش مو، سفیدی زودرس، لکه ها، دفع حشرات کمک می کند.

روغن اسانس رزماری ضد درد، ضد رماتیسم، ضد عفونی کننده، قابض، ضد اسپاسم، تسکین دهنده، سیتوفیلاکتیک، معده، هضم، ضد احتقان، ادرار آور، آسیب پذیر، ضد ویروسی، ضد سرطان، داروی ضد التهاب، فشار خون بالا، عصب، انگلی، ترمیم کننده، محرک است.

اسانس روغنی یلانگ یلانگ:
یلانگ یلانگ رایحه ای سبک و گلی دارد و در رایحه درمانی برای کاهش تنش و استرس استفاده می شود. برخی از کاربران می گویند برای بی خوابی نیز مفید است. روغن یلانگ یلانگ از گل گیاه تهیه می شود. مردم برای تقویت آرامش، از بین بردن باکتری ها، کاهش فشار خون و افزایش میل جنسی، اسانس یلانگ یلانگ را به پوست می مالند.

همچنین بخشی از اسپری ترکیبی است که برای از بین بردن شپش سر استفاده می شود. بوی روغن یلانگ یلانگ در رایحه درمانی برای مهارت های حافظه و تفکر استفاده می شود. در غذاها و نوشیدنی ها از روغن یلانگ یلانگ به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. به عنوان رایحه ای برای مواد آرایشی و صابون استفاده می شود.

اسانس گل شمعدانی:
اسانس گل شمعدانی از یک گیاه شمعدانی با برگ هایی تهیه می شود که رایحه ظریف گل رز دارند. برخی از کاربران متوجه می شوند که این ماده به دفع حشرات پرنده و سوزننده کمک می کند. دیگران آن را با روغن حامل مخلوط کرده و به عنوان درمان صورت برای خشکی پوست استفاده می کنند.

اسانس پاچولی:
این روغن اسانسی از سریلانکا و هند تهیه شده است. این اسانس دارای رایحه ای شیرین و مشک مانند مطبوعی است که به صورت بخار تقطیر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>