اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساماریم

اکسید ساماریوم (III) یک ترکیب شیمیایی به شکل پودر سفید - زرد رنگ است. این ماده به راحتی در سطح فلز ساماریم و در شرایط مرطوب یا دمای بیش از 150 درجه سانتیگراد و در هوای خشک تشکیل می شود. همانند فلزاتی مانند آهن، این لایه اکسید، سطح فلز را از بین می برد، زیرا فلز بیشتری را برای ادامه واکنش درگیر می کند.

تری اکسید ساماریم به عنوان یک منبع ساماریوم حرارتی بسیار نامحلول، کاربردهای تخصصی در صنعت شیشه، سرامیک، فسفر، لیزر و دستگاه های ترموالکتریک و غیره دارد.یکی دیگر از کاربردهای اساسی ساماریوم و ترکیبات آن به عنوان کاتالیزور و معرف شیمیایی می باشد که برای کاتالیزاسیون و کمبود آب الکل های اولیه حلقوی به آلدئیدها و کتون ها موثر است.

اکسیدهای خاکی نادر نیمه رسانا با شکاف باند گسترده (REO) به طور گسترده ای در عناصر میکرو مدار نازک، دستگاه های فوتوالکتریک، سوئیچ های الکتریکی، عناصر حافظه قابل برنامه ریزی مجدد و دستگاه های نوری استفاده می شود.

پیشرفت های اخیر در ایجاد و توصیف اندازه خوشه های اتمی خاکی کمیاب در محدوده 1-100 نانومتر، اولین مراحل آزمایشی را در سنتز طیف گسترده ای از مواد جدید از ذرات را در مقیاس نانو فراهم کرده است.مواد در مقیاس نانو یا همان نانومواد بیشترین توجه را دارند زیرا دارای خواص فیزیکی و شیمیایی جدیدی هستند.

در این مقاله، نوید ذرات نانو اکسید ساماریم با استفاده از روش هیدروترمال و پیش سازهای ژل محلول های Sm(NO3)3.6H2O و Sm2(C2O4)3.10H2O سنتز شده است. محلول آماده شده در اتوکلاو اندود شده با تفلون قرار گرفت. زمان تصفیه هیدروترمال و ایزوترمال در دمای 573 درجه کلوین در 24 ساعت انجام شده است.

محصولات پس از شستشو با آب مقطر جدا شده و پس از آن در دمای 80 درجه سانتیگراد خشک شده اند. مطالعه حاضر گزارشی از Sm2O3 به عنوان نانوذرات است که سنتز و توصیف کننده پودر مربوط به ترکیب، مورفولوژی ساختاری، نوری و سطحی می باشد.این ماده در شیشه های جذب کننده نوری و مادون قرمز برای جذب اشعه مادون قرمز استفاده می شود. همچنین، از آن به عنوان جاذب نوترون در میله های کنترل راکتورهای انرژی هسته ای به کار می رود.

علاوه بر این، از اکسید ساماریوم می توان در تهیه سایر نمک های ساماریوم هنگام تبخیر و تبلور با حل شدن در اسیدهای معدنی استفاده کرد. این ماده با سوزاندن فلز در هوا یا اکسیژن در دمای بیش از 150 درجه سانتیگراد یا تجزیه حرارتی کربنات ساماریم، نیترات، اگزالات یا سولفات به دست می آید.بلورهای کلرید کلسیم که با ساماریوم تصفیه شده اند، در لیزرهایی استفاده شده اند که پرتوهای نوری را به اندازه کافی شدید می کنند تا فلز را بسوزانند یا از ماده پرش کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>