اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساماریم

کلرید ساماریوم (III) که با نام تری کلرید ساماریوم نیز شناخته می شود، یک ترکیب معدنی از ساماریوم و کلرید است که به شکل یک نمک زرد کم رنگ وجود دارد و به سرعت آب را جذب می کند و یک هگزاهیدرات، SmCl3.6H2O ایجاد می کند.

تری کلرید ساماریم کاربردهای کمی دارد اما در آزمایشگاه ها برای تحقیق در مورد ترکیبات جدید ساماریوم استفاده می شود. مانند چندین کلرید مرتبط با لانتانیدها و اکتینیدها، SmCl3 در نقش UCl3 متبلور می شود. مراکز +Sm3، مکان های منشوری مثلثی را با لیگاندهای کلرید اضافی که سه وجه مربع را پر می کنند، اشغال می کنند.

ساماریوم یک فلز خاکی کمیاب است که چندین کاربرد در علم مواد دارد. این ماده در شیمی آلی به عنوان یک عامل کاهنده مورد استفاده قرار می گیرد و محموله فعال موجود در لکسیدرونام ساماریوم -153 است، دارویی که برای درمان تسکینی متاستازهای استخوانی استفاده می شود.

اخیراً، کپسول سازی ترکیبات ساماریوم مانند تری کلرید ساماریوم در حفره های نانولوله های کربنی، علاقه به تولید نسل بعدی داروهای رادیودارو را به خود جلب کرده است. در مطالعه حاضر، مسیرهای مختلفی را برای تهیه کپسوله مواد مبتنی بر ساماریوم در نانولوله های کربنی تک جداره بررسی شده است.

کلرید ساماریوم (III) خشک، با وجود اینکه بسیار رطوبت زا است، اما به عنوان یک کاندیدای عالی برای دستیابی به بازده پرشدن بالا حفره ها مطرح می شود و یک پروتکل ارائه می شده که اجازه می دهد این ماده از اکسید ساماریوم (III) به روش سریع و ساده سنتز شود. پراش اشعه ایکس سینکرترون، تبلور و خلوص SmCl3 سنتز شده را تأیید می کند.

از کلرید ساماریم (III) برای تهیه فلز ساماریوم استفاده می شود که کاربردهای مختلفی دارد، به ویژه در تولید آهنرباهای قوی و دائمی بسیار پرکاربرد می باشد. SmCl3 بدون آب، با کلرید سدیم یا کلرید کلسیم مخلوط می شود تا یک مخلوط یوتکتیک در نقطه ذوب کم ایجاد کند. الکترولیز محلول نمک مذاب این ماده باعث تشکیل فلز آزاد می شود.

در آزمایشگاه های تحقیقاتی، کلرید ساماریوم (III) می تواند به عنوان نقطه شروع تهیه سایر نمک های ساماریم استفاده گردد. از کلرید بی آب برای تهیه ترکیبات اجزای فلزی ساماریوم مانند کمپلکس های بیس (پنتامتیل سیکلوپنتادینیل) آلکیل ساماریم (III) استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>