اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رودیم

اکسید رودیم (III) یک ترکیب معدنی به شکل جامد خاکستری رنگ و بدون بو می باشد که در حلال های معمولی محلول نیست. این ماده یک منبع ردیم بسیار گرم ناپایدار حرارتی است که در صنعت شیشه، نوری و سرامیک مناسب است. اکسید رودیم دارای خواص کاتالیزوری است و ترکیبات آن رسانای برق نیستند.

آنها ترکیباتی هستند که حداقل حاوی یک آنیون اکسیژن و یک کاتیون فلزی هستند و به طور معمول در محلول های آبی (آب) نامحلول و بسیار پایدار هستند و در ساختارهای سرامیکی مانند تولید کاسه های سفالی تا الکترونیک پیشرفته و در تولید مواد با وزن سبک در هوا و فضا و کاربردهای الکتروشیمیایی مانند سلول های سوختی که در آنها رسانایی یونی دارند، مفید هستند.

ترکیبات اکسید فلزی آنیدریدهای بازی هستند و بنابراین می توانند از طریق با واکنش اسیدها و با عوامل احیا کننده قوی در واکنش های اکسیداسیون نقش داشته باشند. Rh2O3 به دو شکل عمده یافت شده است، شکل شش ضلعی آن ساختار کوراندوم را قبول می کند و با حرارت دادن بالاتر از 750 درجه سانتیگراد به یک ساختار ارتورومبیک تبدیل می شود.

لایه های نازک اکسید رودیم به عنوان یک سیستم الکتروکرومیک دو رنگ سریع رفتار می کنند: تغییرات زرد برگشت پذیر به سبز تیره ↔ قهوه ای بنفش در محلول های KOH با اعمال ولتاژ 0.1 ولت به دست می آیند.

فیلم های اکسید رودیم مانند اکسید قلع ایندیم (ITO) شفاف و رسانا هستند، به صورت الکترود شفاف رایج، اما Rh2O3 دارای عملکرد (eV) 0.2 کمتر از ITO است. در نتیجه، رسوب اکسید رودیم بر روی ITO باعث بهبود تزریق حامل از ITO و در نتیجه بهبود خصوصیات الکتریکی دیودهای ساطع کننده نور آلی می شود.

مقاله ای در سال 1982 برای بررسی خواص الکتریکی و مغناطیسی اکسید رودیم منتشر شده است. در این مطالعه، اکسید رودیم با ساختاری اورترمبیک متبلور می شود و از نظر مغناطیسی پائولی است. رفتار الکتریکی آن با انرژی فعال سازی کمی مشخص می شود و ضریب Seebeck بیانگر هدایت نوع p است. این اکسید ممکن است به عنوان یک ترکیبنیمه فلزی در نظر گرفته شود.اکسیدهای رودیم کاتالیزورهای هیدروفورمیلاسیون آلکن ها، تولید N2O از NO وهیدروژناسیون مونوکسید کربن هستند که در مبدل های کاتالیزوری خودرو استفاده می شوند.

این ماده همچنین به عنوان یک کاتالیزور صنعتی در ساخت واسطه های شیمیایی مانند اکسو-الکل ها و همچنین اسید نیتریک و اسید اتانوئیک (استیک) استفاده می شود. این ماده همچنین مورد توجه تحقیقات جدید بر روی الکترود خاز، حافظه دسترسی تصادفی پویا (DRAM) و حافظه دسترسی تصادفی غیر فرار (FeRAM) است.اکسید رودیم ناسازگار با حلال های آلی، HCl، H2SO4 NH3 و رطوبت در طبیعت می باشد. این ماده برای ساخت فلز رودیم و نمک های مختلف آن نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>