اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رودیم

کلرید رودیم (III) یک ترکیب شیمیایی معدنی به شکل پودر قرمز تیره می باشد که جزء جامدات دیامغناطیسی است که دارای مراکز Rh (III) هشت ضلعی هستند. نمک محلول تری هیدراته (3 = n) آن به طور گسترده ای برای تهیه ترکیبات مورد استفاده در تجزیه همگن، به ویژه برای تولید صنعتی اسید استیک و هیدروفورمیلاسیون استفاده می شود.

محلول های آبی این ترکیب نیز وجود دارند که نسبت ترکیبات درون آنها با گذشت زمان تغییر می کند و به غلظت کلرید بستگی دارد. توزیع نسبی این گونه ها رنگ محلول ها را تعیین می کند که می تواند از زرد تا قرمز تیره را شامل گردد.

نوع سه آبه کلرید رودیم (III) از نمک هایی مانند Na3RhCl6 تولید می شود، که از تصفیه رودیم از فلزات دیگر گروه پلاتین مانند پلاتین و ایریدیم به دست می آید. نمک سدیم توسط کروماتوگرافی تبادل یونی به H3RhCl6 تبدیل می شود.

RhCl3 بدون آب از طریق واکنش کلر با فلز اسفنجی رودیم در دمای 300 درجه سانتیگراد تهیه می شود، در دمای بالاتر از 800 درجه سانتیگراد، کلرید بی آب به فلز Rh و کلر تبدیل می شود. مجموعه های مختلف کلرید رودیم واسطه ای در تصفیه رودیم از سنگ معدن آن می باشند.

پیش از این، اکثر کاتالیزورهای فلزی "ناهمگن" بودند، یعنی کاتالیزورها جامد بودند و لایه های آن مایع یا گاز بودند. پیشرفت دیگر در کاتالیز همگن این بود که کمپلکس های مشتق شده از PPh3 از نظر کاتالیزوری و همچنین محلول در حلال های آلی فعال هستند.

معروف ترین کاتالیزور ویلکینسون است که هیدروژناسیون و ایزومریزاسیون آلکن ها را کاتالیز می کند. هیدروفورمیلاسیون آلکن ها توسط RhH(CO)(PPh3)3 مربوطه کاتالیز می شود. فرایند کاتالیز توسط رودیم چنان کارآمد است که باعث کاهش چشمگیر فناوری های قبلی مبتنی بر کاتالیزورهای ارزان قیمت کبالت شده است.

کلرید رودیم (III) در ضمیمه I دستورالعمل 67/548/EEC ذکر نشده است، اما معمولاً به عنوان مضر طبقه بندی می شود. در صورت بلعیدن این ماده مضر است. برخی از ترکیبات Rh به عنوان داروهای ضد سرطان بررسی شده اند. این ترکیب در فهرست موجودی قانون کنترل مواد سمی (TSCA) نیز آورده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>