اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنیم

رنیوم پنتاکلرید یک ترکیب معدنی حاصل از دو ماده کلر و رنیوم است که به شکل جامد قهوه ای - قرمز رنگ موجود می باشد. این ماده دارای ساختار بیست وجهی است و می تواند به صورت Cl4Re فرموله شود.

طول پیوند Re-Re در ساختار این ترکیب 3.74 آنگستروم است و ساختمان مولکولی شبیه می باشد به آنچه در پنتاکلرید تانتال دیده می شود. این ترکیب اولین بار در سال 1933 میلادی، چند سال پس از کشف رنیوم کشف شد.

آماده سازی و سنتز این ماده شامل کلریناسیون رنیوم در دمای حداکثر 900 درجه سانتیگراد است که مواد را می توان با استفاده از فرایند تصعید تصفیه کرد. ReCl5 یکی از اکسیدترین کلریدهای دوتایی رنیوم است.علاقه به شیمی رنیوم، از سال 1960 بسیار افزایش یافته است. با این حال، پنتاکلرید رنیوم کاربرد کمی به عنوان ماده اولیه پیدا کرده است که دلیل اصلی این مساله، دشواری مدیریت هیدروسکوپی کلرید رنیوم (V) می باشد.

تا به امروز چندین مطالعه در مورد ترکیبات رنیوم تری فنیل فسفین انجام شده است و این
ترکیبات به خوبی مشخص شده است. در مطالعات بسیاری، بررسی واکنش رنیوم (V) کلراید با لیگاندهایی مانند پیریدین و تری فنیل فسفین اکسید مورد بررسی قرار گرفته است.

این واقعیت لازم است در نظر بگیریم که رنیوم (V) کلرید یک دیمر است، و تعامل کمی بین آنزیم و اتم رنیوم وجود دارد. همچنین باید یادآوری شود که در واکنش های رنیوم پنتاکلرید با سایر ترکیبات، حضور و نقش آب بسیار مهم و اثرگذار می باشد.

این ماده در حضور هوای مرطوب به مایع قهوه ای رنگ تخریب می شود. اگرچه پنتاکلرید رنیوم هیچ کاربرد تجاری ندارد، اما به عنوان یکی از کاتالیزورهای اولیه متاتز اولفین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.فرایند اکسیژن رسانی اکسی کلرید رنیوم (VII) را بر اساس واکنش زیر تأمین می کند:

ReCl5 + 3Cl2O → ReO3Cl + 5Cl2

تناسب پنتا و تری کلرید باعث ایجاد تتراکلرید رنیوم می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>