اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاتین

کلرید پلاتین (IV) ترکیبی معدنی به شکل پودر قرمز - قهوه ای می باشد که در حالت اکسیداسیون +4 است. این ماده یک منبع عالی پلاتین محلول در آب برای استفاده های سازگار با کلریدها می باشد.

ترکیبات کلرید هنگام ذوب شدن یا حل شدن در آب می توانند الکتریسیته را هدایت کنند. مواد کلریدی را می توان با الکترولیز به گاز کلر و فلز تجزیه کرد. آنها از طریق فرآیندهای مختلف کلرزنی ایجاد می شوند که به موجب آن حداقل یک آنیون کلر (-Cl) به صورت کووالانسی به فلز یا کاتیون مربوطه پیوند می خورد.

یون کلرید تعادل مایعات و سطح pH را در سیستم های متابولیکی کنترل می کند. آنها می توانند ترکیبات غیر آلی یا آلی تشکیل دهند. از کلرید پلاتین (IV) به عنوان کاتالیزور و معرف تحلیلی استفاده می شود. همچنین، این ماده در تولید اپیتاکسی نیمه هادی و در فرآیند آبکاری و در تهیه کلرید پلاتین (II) مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس مقاله ای که در سال 2012 میلادی منتشر شده است، پلاتین به طور معمول با استفاده از فرایندهای انحلال در محلول های آبی بازیابی می شود. با این حال، این فرایندها به دلیل پایداری شیمیایی بالای Pt به زمان پردازش طولانی و مقادیر قابل توجهی اسید با اکسیدان های قوی نیاز دارند.

به منظور توسعه یک فرآیند انحلال کارآمد، ما قبل از انحلال فرایندهای تصفیه، کلرزنی Pt را مطالعه کرده ایم. کلرزنی با استفاده از کلرید مس (II) کلرید در دمای بین 673 تا 873 درجه کلوین (400 درجه سانتیگراد تا 600 درجه سانتیگراد) به عنوان منبع کلر انجام شده است.

در حالی که Pt خالص در اسید کلریدریک (HCl (aq)) نامحلول بوده است، کل نمونه پلاتین تصفیه شده تحت شرایط خاص در HCl(aq) حل گردیده است. بنابراین، روش پیشنهادی می تواند به عنوان یک فرایند بازیابی جدید و سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.علاوه بر این کنار هم قرار گرفتن PtCl4 سیانوباکتریوم در ابتدا، باعث افزایش رسوب مواد آلی Pt (II) به عنوان نانو ذرات کروی آمورف در محلول ها و نانوذرات پراکنده در سلول های باکتریایی شده است.

نانوذرات آلی Pt (II) کروی با پوشش مداوم مواد آلی مشتق شده از سلول های سیانوباکتری به زنجیرهای بلند مهره ای متصل شده و با افزایش دما و زمان واکنش، به نانوذرات فلز پلاتین بلوری پیر می شوند.برای سنتز جذب الکترواستاتیک قوی کاتالیزورهای Pt/Alumina و Pt/Carbon در سال 2016 مورد مطالعه قرار گرفته است. پلاتین (II) تتراکلراید (PTC) به عنوان یک پیش ماده فلز آنیونی در روش جذب الکترواستاتیک قوی در تهیه کاتالیزور مورد بررسی قرار گرفته است.

در مقایسه با پیش سازهای هگزاکلرید پلاتین (IV) متداول، PTC ثبات pH بیشتری را در محلول آبی به نمایش می گذارد. در نتیجه، جذب PTC در پشتیبانی بالای PZC صرف نظر از پیری پیشین تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

با کاهش این کاتالیزورهای PTC، نانوذرات Pt کوچک (~ 2.0 نانومتر) و پراکنده در آلومینا به دست آمده است، در حالی که در کربن، اندازه پلاتین به طور قابل توجهی بزرگ تر (4-10 نانومتر) بود. کاربردهای متفاوتی از ترکیبات پلاتینی و همینطور کلرید پلاتین (IV) وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>