اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

هگزاکلروپلاتینیک اسید یک جامد کریستالی قهوه ای مایل به قرمز است که می تواند به صورت بسیار محلول در آب باشد و همچنین یک محلول اسیدی ملایم ایجاد کند. ممکن است در اثر استنشاق گرد و غبار این ترکیب شیمیایی، موجب بیماری و تحریک پوست و چشم شود.

هنگامی که کلرپلاتینیک اسید در دمای بالا گرم شود، به بخارات سمی کلرید تجزیه شده و حتی ممکن است بسوزد، اما احتراق آن به سختی رخ می دهد. این ماده برای ساخت جوهر پاک نشدنی و فرآیندهای آبکاری به کار می رود.

این ماده می تواند از طریق روش های مختلفی تولید شود که متداول ترین آنها، شامل انحلال پلاتین در آبزیان است و روش های دیگر شامل قرار گرفتن سوسپانسیون آبی ذرات پلاتین در معرض گاز کلر یا از طریق الکترولیز می باشد.تصور می شود که هگزاکلروپلاتینیک اسید هنگامی که از طریق مسیر آبزیان تولید می شود، از طریق معادله تشکلیل می گردد:

Pt + 4HNO3 + 6HCl → H2PtCl6 + 4NO2 + 4H2O

محلول نارنجی یا قرمز حاصل می تواند بخار شود و کریستال های قرمز قهوه ای را تولید کند. برخی از نویسندگان پیشنهاد می کنند که اسید هگزاکلروپلاتینیک تولید شده با استفاده از این روش به نیتروزونیوم هگزاکلروپلاتین آلوده است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که چنین نیست و هنگامی که اسید نیتریک از ماده خارج شد، نمونه های تهیه شده از طریق این روش فاقد ازت قابل تشخیص هستند. روش های جایگزین مورد بررسی و توصیف قرار گرفته اند که اغلب به دلیل جلوگیری از آلودگی نیتروژن ایجاد می شوند.

اگر قرار است از Pt حاصل از هیدروژناسیون کاتالیزوری خالص سازی یا احیا شود، باید در ترکیبات زیستی حل شده و تبخیر تا خشکی و انحلال در حداقل حجم H2O انجام شود.سپس محلول آبی با کلرید آمونیوم اشباع تصفیه می شود تا اینکه تمام هگزاکلروپلاتین آمونیوم جدا شود. P(NH4)2PtCl6 فیلتر شده و در دمای 100 درجه خشک می شود. با مصرف این نمک اسفنج Pt به دست می آید.

اسفنج پلاتین را در مواد زیستی حل کرده، بجوشانید تا خشک شود، باقیمانده را در HCl غلیظ حل کرده، دوباره بجوشانید تا خشک شود و مراحل را تکرار کنید. لازم است از محصول نهایی در برابر نور محافظت کنید.

استنشاق هگزاکلروپلاتینیک اسید، بلع یا تماس پوست با این ترکیب خطرناک باعث آسیب شدید یا مرگ می شود. تماس با کلروپلاتینیک اسید باعث سوختگی شدید پوست و چشم می گردد. بنابراین از هرگونه تماس پوستی خودداری کنید.

آثار تماس یا استنشاق ممکن است با تاخیر همراه باشند. تماس این ماده با آتش ممکن است گازهای تحریک کننده، خورنده و یا سمی تولید کند. روانآب حاصل از کنترل آتش، خورنده و یا سمی است و باعث آلودگی می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>