اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسمیوم

اسمیوم تتروکسید ترکیبی است که علی رغم سمیت و کمیاب بودن اسمیوم، به دلیل کاربردهای فراوان قابل توجه می باشد، همچنین دارای تعدادی از خصوصیات غیرمعمول مانند اینکه به شکل یک ماده جامد فرار وجود دارد.این ماده معمولا بی رنگ است، اما بیشتر نمونه ها، زرد به نظر می رسند و این به احتمال زیاد، به دلیل وجود ناخالصی OsO2 می باشد که به رنگ زرد و قهوه ای است.

اسمیوم تتروکسید در طیف وسیعی از حلال های آلی محلول است. این ماده همچنین در آب قابل حل است، که با آن واکنش برگشت پذیر ایجاد می کند و اسید اسمی تشکیل می دهد. مولکول تتروکسید اسمیم چهار وجهی است و بنابراین غیر قطبی است.در سنتز آلی از OsO4 به طور گسترده ای برای اکسید کردن آلکن ها به دیول های مجاور استفاده می شود و دو گروه هیدروکسیل در همان سمت اضافه می شود.

هنگامی که پریودات برای تجزیه دیول تشکیل شده توسط دی هیدروکسیلاسیون و برای اکسیداسیون مجدد OsO3 به OsO4 استفاده می شود، از OsO4 برای تجزیه اکسیداتیو آلکن ها استفاده می شود.اسمیم تتروکسید عامل رنگ آمیزی گسترده ای است که در میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) برای ایجاد کنتراست با تصویر استفاده می شود. این ماده به عنوان یک لکه چربی، در اسکن میکروسکوپ الکترونی (SEM) به عنوان جایگزینی برای پوشش پاششی نیز مفید است.

تتروکسید اسمیم یک فلز سنگین را مستقیماً در غشای سلول جاسازی می کند و سرعت پراکندگی الکترون زیادی را ایجاد می کند، بدون اینکه نیازی به پوشاندن غشا با لایه ای از فلز باشد، که می تواند جزئیات غشای سلول را پنهان کند.تتروکسید اسمیوم همچنین برای رنگ آمیزی کوپلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین نمونه شناخته شده، کوپلیمرهای بلوکی است که در آن می توان یک فاز را رنگ آمیزی کرد تا ساختار ریز مواد را نشان دهد.

به عنوان مثال، کوپلیمرهای بلوک استایرن-بوتادین دارای یک زنجیره پلی بوتادین مرکزی با کلاهک های انتهایی پلی استایرن هستند، هنگامی که با OsO4 تصفیه می شود، ماتریس بوتادین ترجیحاً واکنش نشان می دهد و بنابراین اکسید را جذب می کند. وجود یک فلز سنگین برای جلوگیری از پرتوی الکترون کافی است، بنابراین حوزه های پلی استایرن به وضوح در لایه های نازک در TEM دیده می شوند.

تتروکسید اسمیم واسطه ای در استخراج اسمیوم از سنگ معادن آن است. باقیمانده های حاوی اسمیم با استفاده از پراکسید سدیم (Na2O2) و تشکیل، که محلول است، تصفیه می شوند.

به طور خاص، استنشاق اسمیوم تتروکسید در غلظت های کاملاً کمتر از غلظت هایی که می توان بوی آن را درک کرد، می تواند منجر به مشکلات ریوی و حتی مرگ شود. علائم قابل توجه پس از مواجهه ممکن است ساعت ها طول بکشد.OsO4 به طور غیرقابل برگشت قرنیه انسان را لکه دار می کند، که می تواند منجر به کوری شود. حد مجاز قرار گرفتن در معرض اکسید اسمیوم (VIII) (8 ساعت میانگین هم وزن) 2 میکروگرم بر متر مکعب است.

اکسید اسمیم (VIII) می تواند به پلاستیک ها و بسته بندی مواد غذایی نفوذ کند، بنابراین باید در لیوان و در یخچال نگهداری شود. در 6 آوریل 2004، منابع اطلاعاتی انگلیس معتقد بودند که آنها توطئه هواداران القاعده را برای منفجر کردن بمبی که شامل OSO4 بوده است را خنثی کرده اند!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>