اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کلرید


تولید فلز نئودیمیم

نئودیمیم (III) کلرید متداول ترین ترکیب اولیه برای تولید فلز نئودیمیم است. این ماده با کلرید آمونیوم یا فلوراید آمونیوم و اسید هیدروفلوئوریک یا با فلزات قلیایی یا قلیایی در فضای خلاء یا آرگون در دمای 300-400 درجه سانتیگراد گرم می شود.یک مسیر جایگزین الکترولیز مخلوط مذاب NdCl3 بی آب و NaCl یا KCl در دمای حدود 700 درجه سانتی گراد است. این مخلوط در آن دما ذوب می شود حتی اگر دما از نقاط ذوب NdCl3 و KCl پایین تر باشد.

لیزر و تقویت کننده فیبر

گرچه کلرید نئودیمیوم به خودی خود تابشی قوی ندارد، اما به عنوان منبع یون های +Nd3 برای مواد مختلف و ساطع کننده نور عمل می کند. دلیل استفاده از این ترکیب به جای نئودیمیم فلزی یا اکسید آن، در ساخت الیاف تجزیه آسان NdCl3 در هنگام رسوب بخار شیمیایی است.

کلرید نئودیمیم (III) همچنین به عنوان افزودنی برای دیودهای ساطع کننده نور مادون قرمز استفاده می شود. علاوه بر این، لایه های نازک های آلی دوپ شده نئودیمیم نه تنها می توانند به عنوان LED عمل کنند، بلکه به عنوان فیلترهای رنگی باعث بهبود طیف انتشار LED می شوند.

تجزیه و تحلیل

یکی دیگر از کاربردهای مهم نئودیمیوم کلرید در تجزیه و تحلیل است. از کلرید نئودیمیم (III) برای اصلاح دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود که یکی از محبوب ترین فوتوکاتالیست های غیر آلی برای تجزیه فنل، رنگ های مختلف و سایر آلاینده های فاضلاب است. عمل کاتالیزوری اکسید تیتانیوم باید توسط نور ماورا UV بنفش، یعنی نور مصنوعی فعال شود.

گزارش شده است که پوشش آلومینیوم یا آلیاژهای مختلف آلومینیوم با کلرید نئودیمیم(III)، باعث ایجاد سطح بسیار مقاوم در برابر خوردگی می شود. در مقایسه با مهارکننده های خوردگی سنتی بر پایه کروم، NdCl3 و سایر نمک های مواد کمیاب، سازگار با محیط زیست هستند و برای انسان و حیوانات بسیار سمی هستند.

عملکرد محافظتی این ماده بر روی آلیاژهای آلومینیوم بر اساس تشکیل هیدروکسید نئودیمیم نامحلول است. به عنوان یک کلرید، NdCl3 به خودی خود یک ماده خورنده است، که گاهی اوقات برای آزمایش خوردگی سرامیک استفاده می شود.

لانتانیدها از جمله نئودیمیم، به دلیل درخشندگی زیاد معروف هستند و بنابراین به عنوان برچسب های فلورسنت به طور گسترده ای استفاده می شوند. به طور خاص، نئودیمیوم(III) کلرید در مولکول های آلی مانند DNA گنجانیده شده است، که می توان آن را به راحتی با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس طی واکنش های مختلف فیزیکی و شیمیایی ردیابی کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>