اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جیوه

نیترات جیوه (II) یا همان نمک اسید نیتریک جیوه، به صورت کریستال های بی رنگ یا پودر سفید رنگ وجود دارد. این ماده یک اکسید کننده قوی می باشد که در بسیاری از واکنش های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

عبارت "mad as hatter" با یک نوع بیماری روانی همراه است که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نیترات جیوه (II) ایجاد می شود. این رویه در ایالات متحده ادامه داشت تا اینکه در دسامبر 1941 توسط سازمان بهداشت عمومی ایالات متحده، استفاده از این ترکیب ممنوع شد.

اگرچه این ماده برای سلامتی مفید به نظر نمی رسید، اما این ممنوعیت، نیترات جیوه (II) را به عنوان گزینه ای در ساخت چاشنی در جنگ، معرفی کرد!نیترات جیوه (II) از طریق واکنش اسید نیتریک غلیظ گرم با فلز جیوه تولید می شود، که در این شرایط، اسید نیتریک یک ماده اکسید کننده است. اسید نیتریک رقیق باعث تولید نیترات جیوه (I) می شود.

اگرچه نیترات جیوه قابل اشتعال نیست اما می تواند شعله های آتش را سرعت بخشد زیرا به عنوان یک اکسید کننده عمل می کند. علاوه بر این، در صورت ترکیب با الکل ها می تواند ترکیبات انفجاری ایجاد کند.نیترات مرکوریک در واکنش های بسیاری استفاده می شود. به طور خاص، این ماده در واکنش های کتون استفاده می شود.

یکی از مواد شیمیایی که با آن بسیار موثر است استون می باشد. در این واکنش از نیترات جیوه، اکسید جیوه و سولفات کلسیم برای تغییر استون استفاده می شود. استون ترکیبی است که بیشتر روش های دیگر جبران برای آن بی اثر است.

ترکیب نیترات جیوه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا یک ماده اکسید کننده قوی است. علاوه بر ای، هنگامی که جیوه در اسید نیتریک حل می شود، فرم اسیدی نیترات جیوه تشکیل می شود. فرم اسیدی قادر به وارون سازی مولکول های ساکارز است.

نیترات جیوه به عنوان +Hg2 که نوعی جیوه غیر آلی در نظر گرفته می شود، بر بدن تأثیر می گذارد. اشکال جیوه معدنی را می توان در زمینه های مختلف از جمله در کرم روشن کننده پوست یافت.

اگر جیوه معدنی بلعیده شود، می تواند ساختار پروتئین های مهم بدن را تغییر دهد و اگر وارد خاک شود، می تواند جذب شده و توسط گیاهان باقی بماند. کسانی که از مسمومیت رنج می برند، به عنوان اولین علائم خود استفراغ و اسهال را تجربه می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>