اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منگنز

پتاسیم منگنات یک ترکیب معدنی می باشد که به صورت پودر کریستالی سبز رنگ وجود دارد که به گذر زمان تیره تر هم می شود. این نمک، واسطه ای در سنتز صنعتی پرمنگنات پتاسیم (KMnO4)، که یک ماده شیمیایی رایج است، مورد استفاده قرار می گیرد.

منگنات (منگنز (VI))، مانند فرات (آهن (VI))، می تواند به عنوان یک اکسیدان و یک ماده منعقد کننده یا جاذب ناشی از تشکیل دی اکسید منگنز نامحلول (منگنز (IV)) از طریق فرایند کاهش شیمیایی -MnO42 عمل کند.از جمله پتانسیل الکترود استاندارد که بیش از چندین عامل اکسید کننده است که معمولاً به عنوان مواد شیمیایی تصفیه آب استفاده می شود.

در این مقاله، روش های سنتز منگنز پتاسیم مشخص شده و محصولات اصلی واکنش، که عبارتند از پرمنگنات پتاسیم (KMnO4) و دی اکسید منگنز (MnO2)، و کاربرد آنها در تصفیه آب به طور خلاصه آورده شده است.برخی از نتایج اولیه آزمایشات تصفیه آب، در چین و کالج امپریال لندن ارائه شده است و روش های جایگزین استفاده از K2MnO4 در تصفیه آب پیشنهاد شده است.

در آزمایشگاه، می توان پتاسیم منگنات را با گرم کردن محلول KMnO4 در محلول غلیظ KOH و به دنبال آن خنک سازی برای تشکیل بلورهای سبز، سنتز کرد.این واکنش نقش نسبتاً کمیاب هیدروکسید را به عنوان یک عامل کاهنده نشان می دهد. غلظت K2MnO4 در چنین محلول هایی را می توان با اندازه گیری میزان جذب آنها در 610 نانومتر بررسی کرد.واکنش کاهش یک الکترون پرمنگنات به منگنز نیز می تواند با استفاده از یدید به عنوان عامل احیا کننده انجام شود:

2KMnO4 + 2KI → 2K2MnO4 + I2

تبدیل با تغییر رنگ از بنفش، مشخصه پرمنگنات، به رنگ سبز منگنات علامت گذاری می شود. این واکنش همچنین نشان می دهد که منگنات (VII) علاوه بر نقش معمول خود به عنوان معرف انتقال اکسیژن، می تواند به عنوان یک گیرنده الکترون نیز عمل کند.

منگنز باریم، BaMnO4، با کاهش KMnO4 از طریق یدید در حضور کلرید باریم ایجاد می شو و درست مانند BaSO4 BaMnO4 در تمام حلال ها قابلیت حلالیت کم را دارد.یک روش آسان برای تهیه منگنات پتاسیم در آزمایشگاه شامل گرم شدن بلورها یا پودر پرمنگنات پتاسیم خالص است. این واکنش یک روش آزمایشگاهی برای تهیه اکسیژن است، اما نمونه هایی از منگنز پتاسیم آلوده به MnO2 تولید می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>