اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

تتراکسید سرب یا اکسید سرب (II، IV)، که سرب یا مینیوم قرمز نیز نامیده می شود، یک ترکیب معدنی است که معمولا به صورت جامد قرمز یا نارنجی روشن وجود دارد. این ماده به عنوان رنگدانه، در تولید باتری و رنگ های آغازین ضد زنگ استفاده می شود.

اکسید سرب (II، IV) دارای ساختار کریستال چهار ضلعی یا همان تتراگونال در دمای اتاق است، سپس در دمای 103- درجه سانتیگراد به یک شکل ارترومبیک (نماد پیرسون oP28، گروه فضایی Pbam، شماره 55) تبدیل می شود. این انتقال فاز فقط تقارن بلور را تغییر می دهد و فاصله و زاویه های بین اتمی را کمی تغییر می دهد.

نام لاتین minium این ترکیب از Minius، رودخانه ای در شمال غربی ایبریا جایی که برای اولین بار استخراج شده است، سرچشمه می گیرد. اکسید سرب (II، IV) به عنوان رنگدانه قرمز در روم باستان مورد استفاده قرار گرفت، جایی که با کلسیمی سرب سفید تهیه می شد.

از سرب قرمز به عنوان رنگدانه ای برای رنگ های آغازین اجسام آهنی استفاده شده است، اما به دلیل سمی بودن، استفاده از آن محدود شده است. در برخی از مواد شیمیایی شیمیایی آماتور، به عنوان شارژ تأخیر، استفاده محدودی پیدا می کند.در دوره های باستان و قرون وسطی از آن به عنوان رنگدانه ای در تولید دست نوشته های روشن استفاده می شد و نام خود را به مینیوم یا مینیاتور می داد، سبکی از تصویر که با رنگ نقاشی شده است.

در طب سنتی چین، سرب قرمز برای درمان کرم حلقوی و زخم استفاده می شود، اگرچه این عمل به دلیل سمی بودن محدود است. همچنین، azarcón، یک داروی محلی مکزیکی برای اختلالات دستگاه گوارش، حاوی 95٪ اکسید سرب (II، IV) است. همچنین قبل از قرن هجدهم به عنوان دارو استفاده می شده است.

تتراکسید سرب به عنوان عامل پخت در برخی از ترکیبات لاستیک پلی کلروپرن استفاده می شود. این ماده به جای اکسید منیزیم برای تأمین بهتر خواص مقاومت در برابر آب استفاده می شود.هنگام استنشاق، اکسید سرب (II، IV) ریه ها را تحریک می کند و افراد در معرض تماس با دوز بالا این ترکیب، درد قفسه سینه و شکم را تجربه می کنند. هنگام بلع، در اسید معده حل و جذب شده که نهایتا منجر به مسمومیت با سرب می شود.

غلظت های بالای این ماده از طریق پوست نیز قابل جذب است و رعایت نکات ایمنی هنگام کار با رنگ پایه سرب مهم است. تماس طولانی مدت با اکسید سرب (II، IV) با ایجاد علائم مسمومیت حاد سرب ممکن است منجر به تجمع ترکیبات سرب در ارگانیسم ها شود.

مسمومیت مزمن به صورت تحریک پذیری، اختلالات بینایی، فشار خون بالا و رنگ مایل به خاکستری در صورت مشاهده می شود. اکسید سرب (II، IV) برای حیوانات آزمایشگاهی سرطان زا می باشد ولی برای انسان هنوز ثابت نشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>