اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

کلراید سرب (II) یک ترکیب معدنی است که از پیوند کئوردیناسیونی میان دو اتم کلر و یک اتم سرب تشکیل شده است، و در واقع یک کلرید غیر آلی است. مانند سایر ترکیبات محلول سرب، قرار گرفتن در معرض کلریید سرب، ممکن است باعث مسمومیت با سرب شود.

این ماده در شرایط محیطی یک جامد سفید رنگ می باشد و به میزان کمی در آب محلول است. کلرید سرب (II) یکی از مهم ترین معرف های مبتنی بر سرب است. همچنین به صورت طبیعی در ماده معدنی کوتونیت یافت می شود.

کلرید استات در تولید شیشه انتقال دهنده مادون قرمز، و شیشه های زینتی به نام شیشه اورین استفاده می شود. شیشه اورن دارای یک سطح رنگین کمانی است که از طریق پاشش PbCl2 و گرم شدن مجدد در شرایط کنترل شده، تشکیل می شود. کلرید قلع یا استنوس (SnCl2) برای همین منظور استفاده می شود.

سرب در سرویس HCl استفاده می شود حتی اگر PbCl2 تشکیل شده در HCl کمی محلول باشد، و افزودن 6-25٪ آنتیموان (Sb) مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد.

یک کلرید بازی سرب، PbCl2·Pb(OH)2، به عنوان سرب سفید پاتینسون شناخته می شود و به عنوان رنگدانه در رنگ سفید استفاده می شود. امروزه رنگ آمیزی با سرب به عنوان یک خطر برای سلامتی در بسیاری از کشورها توسط کنوانسیون سرب سفید (نقاشی)، از سال 1921 میلادی ممنوع شده است.

کلراید سرب (II) واسطه ای در تصفیه سنگ معدن بیسموت (Bi) است. سنگ معدن حاوی Bi، Pb و Zn ابتدا با سود سوزآور مذاب تصفیه می شود تا آثار آرسنیک و تلوریم از بین برود.

به دنبال آن، روند Parkes برای از بین بردن هرگونه نقره و طلا وجود دارد و بعد از آن، سنگ معدن حاوی Bi، Pb و Zn است که با گاز کلر در دمای 500 درجه سانتیگراد تصفیه می شود.در این فرایند ابتدا ZnCl2 تشکیل می شود و برداشته می شود، سپس PbCl2 تشکیل می شود و با خالص Bi حذف می شود و نهایتا BiCl3 در آخرین مرحله شکل می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>