اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرب

استات سرب (II) که با عنوان های استات گلوله ای، قند سرب، نمک زحل یا پودر گولارد شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی بلوری سفید و شیرین است. این ماده سمی است و در آب و گلیسیرین محلول است.این ماده به عنوان معرف برای ساخت سایر ترکیبات سرب و به عنوان ثابت کننده برخی از رنگ ها استفاده می شود.

در غلظت های کم، ماده اصلی فعال در انواع پیشرونده رنگ های رنگ آمیزی مو است.از استات سرب (II)، همچنین به عنوان ماده رنگی در چاپ و رنگرزی منسوجات و در رنگ ها و لاک ها به عنوان خشک کننده استفاده می شود. در طول تاریخ به عنوان شیرین کننده مورد استفاده قرار گرفته است.

شیرین کننده

استات سرب، مانند سایر نمک های سرب طعم شیرینی دارد که منجر به استفاده تاریخی آن به عنوان جایگزین شکر شده بود. از این ترکیب برای تولید یک شربت قند کاهش یافته به نام دفروتوم، استفاده شده است.ممکن است استات سرب (II) یا سایر ترکیبات سرب شسته شده در شربت باعث مسمومیت با سرب در کسانی شود که آن را مصرف می کرده اند.

از استات سرب به دلیل سمی بودن شناخته شده آن، دیگر در تولید شیرین کننده ها استفاده نمی شود.اولین مسمومیت تأیید شده توسط استات سرب، مربوط به پاپ کلمنت دوم بود که در اکتبر 1047 درگذشت. بررسی سم شناسی بقایای وی در اواسط قرن بیستم، مسمومیت وی با قند سرب، را تأیید کرد.

لوازم آرایشی

استات سرب، و همچنین سرب سفید در طول تاریخ در لوازم آرایشی استفاده می شده است. تا همین اواخر، هنوز در ایالات متحده آمریکا در محصولات رنگ آمیزی مو در مردان مانند Grecian Formula استفاده می شد، و چند سال پیش بود که سازنده این محصول، استات سرب، را از محصول رنگ مو تولیدی خود حذف کرد.

مصارف پزشکی

محلول استات سرب (II) یک داروی رایج است که معمولاً برای زخم های ماسوره استفاده می شود. در پزشکی مدرن، مدتی از آن به عنوان قابض، به صورت عصاره گولارد استفاده می شد، و همچنین برای درمان پیچک سمی مورد استفاده قرار گرفته است.

مصارف صنعتی

از کاغذ استات سرب، برای تشخیص گاز سمی سولفید هیدروژن استفاده می شود، این دو ماده روی کاغذ آزمایش مرطوب واکنش داده و رسوبی خاکستری از سولفید سرب (II) تشکیل می دهند.محلول آبی استات سرب، محصول جانبی نسبت 1: 1 پراکسید هیدروژن و سرکه سفید (اسید استیک) است که در تمیز کردن و نگهداری سرکوبگرهای سلاح گرم (خاموش کننده ها) و جبران کننده ها استفاده می شود.

محلول توسط عمل جوشان پراکسید هیدروژن تحریک می شود، و واکنش اصلی انحلال رسوبات سرب، در داخل سرکوبگر توسط اسید استیک است که استات سرب، را تشکیل می دهد.به دلیل سمیت زیاد، این محلول شیمیایی باید به طور مناسب توسط تأسیسات فرآوری شیمیایی یا مرکز مواد خطرناک دفع شود. متناوباً، ممکن است محلول با اسید سولفوریک واکنش دهد تا سولفات سرب (II) تقریباً نامحلول رسوب کند.

سپس ماده جامد می تواند توسط فیلتراسیون مکانیکی خارج شده و دفع آن از آب استات سرب، ایمن تر باشد.شکر سرب یک ماده پیشنهادی است که در هنگام گرم شدن به روغن دانه افزوده می شود تا روغن دانه "" جوشانده "تولید شود، سرب و حرارت باعث می شود که روغن سریع تر از روغن خام دانه تصفیه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>