اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهن

کلرید آهن (III) ترکیب معدنی که کلرید فریک نیز نامیده می شود و ترکیب رایج آهن در حالت اکسیداسیون 3+ است. این ماده در حالت بدون آب خود یک ماده جامد بلوری با نقطه ذوب 307.6 درجه سانتی گراد است.با نور منعکس شده بلورها سبز تیره مایل به سیاه به نظر می رسند، اما با نور منتقل شده به رنگ قرمز-بنفش به نظر می رسند، در واقع، این ترکیب شیمیایی در حالت خشک خود به رنگ سیاه مایل به سبز تیره و در حالت آبدار به رنگ زرد شناخته می شود.

تولید نوع بدون آب این ماده شیمیایی می تواند با اتحاد عناصر اولیه آن تهیه شود. محلول های کلرید آهن (III) به صورت صنعتی از آهن و سنگ معدن در یک فرآیند حلقه بسته تولید می شوند.مقادیر کمی را می توان با واکنش آهن با اسید کلریدریک و سپس با پراکسید هیدروژن تولید کرد. پراکسید هیدروژن اکسید کننده تبدیل کلرید آهن به کلرید آهن است.

کلرید آهن بی آب (III) را نمی توان با گرم کردن از هیدرات به دست آورد، اما، جامد به HCl و اکسید کلرید آهن تجزیه می شود. تبدیل را می توان با تصفیه تیونیل کلرید انجام داد و به همین ترتیب، کمبود آب را می توان با تری متیل سیلیل کلراید انجام داد.

از کلرید آهن (III) در تصفیه فاضلاب و تولید آب آشامیدنی به عنوان منعقد کننده و لخته کننده استفاده می شود. این ماده می تواند در آب کمی بازی با یون هیدروکسید واکنش می دهد و یک هیدروکسید آهن (III) یا همان (FeO (OH تشکیل می دهد، که می تواند مواد معلق را از بین ببرد.

این ماده همچنین به عنوان ماده شستشو در هیدرومتالورژی کلرید، به عنوان مثال در تولید Si از FeSi (فرآیند Silgrain) استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای مهم کلرید آهن (III)، اچ کردن مس در واکنش ردوکس دو مرحله ای به کلرید مس (I) و سپس به کلرید مس (II) در تولید صفحه های مدار چاپی است.کلرید آهن (III) همچنین به عنوان کاتالیزور برای واکنش اتیلن با کلر، تشکیل اتیلن دی کلرید (1، 2-دی کلرواتان)، یک ماده شیمیایی مهم در تولید، که عمدتا برای تولید صنعتی وینیل کلراید و مونومر برای ساخت PVC استفاده می شود، به کار رود.

تست کلرید فریک یک آزمایش رنگ سنجی سنتی برای فنل ها است که از محلول کلرید آهن (III) 1 درصد استفاده می کند که با تشکیل هیدروکسید سدیم خنثی شده تا رسوب کمی از (FeO (OH تشکیل شود که البته مخلوط قبل از استفاده فیلتر می شود.این ماده آلی در آب، متانول یا اتانول حل می شود، سپس محلول کلرید آهن (III) خنثی شده به آن اضافه می شود و یک رنگ آمیزی گذرا یا دائمی (معمولاً بنفش، سبز یا آبی) نشان دهنده وجود فنل یا انول است.

این واکنش در آزمایش نقطه Trinder مورد استفاده قرار می گیرد، که برای نشان دادن وجود سالیسیلات ها، به ویژه سالیسیلیک اسید، که شامل یک گروه OH فنولیک است، استفاده می شود. این آزمایش می تواند برای تشخیص وجود اسید گاما-هیدروکسی بوتیریک و گاما-بوتیرولاکتون استفاده شود که باعث قرمز-قهوه ای شدن آن می شود.

کلرید آهن (III) مضر، بسیار خورنده و اسیدی است. اگرچه گزارش های مربوط به مسمومیت این ماده در انسان نادر است، اما مصرف کلرید فریک می تواند منجر به مرگ و میر جدی شود.برچسب گذاری و نگهداری نامناسب منجر به بلع تصادفی یا تشخیص اشتباه می شود. تشخیص زودهنگام خصوصاً در بیماران مسموم شده جدی مهم است. همتای طبیعی این ترکیب، ماده معدنی نادر مولیزیت است که معمولاً مربوط به فومارول های آتشفشانی و انواع دیگر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>