اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

رزین آلکید پلی استری با روغن اصلاح شده و از خانواده پلیمرها می باشد که مایعی ویسکوز و زرد رنگ است و به دلیل تطبیق پذیری و استفاده از مقدار قابل توجهی از مواد تجدید پذیر، نقش مهمی در صنعت پوشش و رنگ مصنوعی دارند.

اصطلاح آلکید از الکل و اسید مشتق شده است. آلکید ها از واکنش تراکم بین پلیول ها، اسیدهای بیباسیک و اسیدهای چرب تهیه می شوند. بخش اسید چرب آلکید از ماده گیاهی به دست می آید و بنابراین یک منبع تجدید پذیر است. از ویژگی های کلیدی عملکرد آلکید ها می توان به توانایی ارائه سطح مرطوب و هزینه کمتر اشاره کرد.

رزین آلکید در دهه 1920 میلادی توسعه یافت. رنگ های مینای دندان مبتنی بر آن زمانی یکی از مهم ترین انواع پوشش سطح بودند. با توجه به وجود حلال های آلی فرار در ترکیب آنها و دوام کم آنها در سطوح بیرونی، آنها بر سیستم های پلیمری جدیدتر (به ویژه رنگ های لاتکس مبتنی بر آب) برتری دارند.

با این وجود، هنوز هم از آلیاژها در پوشش های صنعتی کم کارآمد و در رنگ های داخلی استفاده می شود. منشأ شیمیایی رزین معمولاً بر اساس یک واکنش پلیمریزاسیون بین الکل مانند گلیسرول، و یک دی کربوکسیلیک اسید یا آنهیدرید آن استوار است.

هنگامی که یک روغن اشباع نشده مانند روغن تونگ، روغن بذر کتان یا روغن کرچک کم آب به ترکیبات تشکیل دهنده استر اضافه شود، نتیجه آن یک پلی استر شاخه دار است که حاوی گروه های جانبی اسیدهای چرب است.هنگامی که چنین ماده پوشش دهنده ای روی یک سطح اعمال می شود، قسمت روغن پلی استر با وجود خشک شدن اکسیژن موجود در هوای اطراف، واکنش متقاطع متناوب را پشت سر می گذارد و باعث می شود یک لایه بدون چسبندگی ایجاد شود.

شماره CAS رزین آلکید 6-69-63148 است. یکی از ویژگی های مهم رزین های آلکیدی سازگاری خوب آنها با بسیاری از پلیمرهای پوشش دیگر است. به عنوان مثال، رزین های وینیل، یعنی کوپلیمرهای وینیل کلرید و وینیل استات که شامل گروه های هیدروکسیل هستند می توانند با رزین های آلکیل ساخته شوند تا خصوصیات کاربردی و چسبندگی آنها بهبود یابد.

این محصولات غالباً برای ساخت رنگ های دریایی با روکش بالا مورد استفاده قرار می گیرند. برای بهبود چسبندگی به سطوح نقاشی شده گچ، به رنگ های آلکیدی خشک شده روغنی امولسیون شده و همچنین به رنگ های خانگی لاتکس مصنوعی افزوده می شود.

در حالی که رزین های آلکیدی متوسط و کوتاه روغن گاهی به رزین های سیلیکونی با محتوای فنیل زیاد برای پوشش های هوا خشک یا پخته شده مخلوط می شوند.مقاومت در برابر گرما یا آب و هوا را بهبود می بخشد. برخی از تغییرات شیمیایی مهم تجاری در رزین های آلکیدی شامل آلکیدهای وینیله، سیلیکون، اوراتان، فنولیک و آلکیدهای پلی آمید هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>