اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

رزین پلی استر غیر اشباع، سومین کلاس از رزین های قالب گیری ترموست هستند. به شکل مایعی روغنی یا بی رنگ می باشند. آنها توسط تراکم یک دیول با ترکیبی از انیدریدهای اشباع و غیر اشباع تولید می شوند.محصولات چگالشی (رزین های واکنشی) وقتی در ارتباط متقابل با مونومرهای وینیل واکنشی مانند استایرن هستند، ساختارها و پوشش های بسیار بادوام را تشکیل می دهند.

خواص رزین وابسته به نوع آنهیدریدها و گلیکول های مورد استفاده و مقادیر نسبی آنها بستگی دارد. بیشتر رزین های پلی استر غیر اشباع تجاری (UPR) از آنیدرید فتالیک و مالئیک به عنوان جزء اشباع و غیر اشباع و 2/2 پروپیلن گلیکول به عنوان دیول موجود در پلیمر به دست می آید.

بسیاری از گلیکول ها و اسیدها یا انیدریدهای دیگر می توانند برای بهبود خواص پلی استرهای غیر اشباع استفاده شوند. به عنوان مثال، اسید ایزوفتالیک (IPA) و اسید ترفتالیک (TA) گاهی برای دستیابی به مقاومت بهتر حرارتی و شیمیایی انتخاب می شوند، در حالی که اسیدهای آلیفاتیک زنجیره بلند مانند اسید چربی یا سوکسینیک باعث بهبود انعطاف پذیری می شوند اما مقاومت شیمیایی و گرما را کاهش می دهند.

پیشرفت های مشابه در انعطاف پذیری را می توان با گلیکول های اتر مانند دی اتیلن گلیکول و پلی پروپیلن گلیکول حاصل کرد. از اسیدها و پایه های یک منظوره می توان برای پیوند بیش از حد گروه های هیدروکسیل و کربوکسیل و کاهش وزن مولکولی پروپولیمر نهایی استفاده کرد.

اسیدهای آنهیدرید و اسیدها را می توان با رزین های اپوکسی مانند اپی کلروهیدرین یا بیسفنول A دیگلیسیدیل اتر متراکم کرد. حلقه های اکسیران ترکیبات اپوکسی به عنوان گلیکول های عملکردی عمل می کنند، یعنی می توانند تمام یا برخی از پلیول ها را جایگزین کنند.در بعضی موارد، پلی استرهای غیر اشباع کربوکسیلیزه با متاکریلات های گلیسیدیل تهیه می شوند. این رزین ها گاهی اوقات در فرمولاسیون پوشش قابل بازسازی با اشعه ماوراء بنفش به کار می رود.

کلاس جدیدی از استرهای وینیل، رزین های اصلاح شده دی سیکلوپنتادیین (DCPD) هستند. این رزین ها در دهه 1980 از نظر تجاری معرفی شده اند و به دلیل کوچک بودن آنها و داشتن محتوای کم استایرن به میزان قابل توجهی در بازار حضور پیدا کردند.DCPD می تواند با هر اسید دیکاربوکسیلیک یا انیدرید واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، در صورت وجود آب، دی سیکلوپنتادیین و انیدرید مالئیک دیالیکلوپنتادین مالات را تشکیل می دهند.

DCPD همچنین می تواند به سیکلوپنتادیین، شکل مونومری آن تبدیل شود، که با پیوند دوگانه آنهیدرید مالئیک از طریق افزودن Diels-Alder واکنش نشان می دهد.هر دو واسطه را می توان با دیول مانند پروپیلن گلیکول استری کرد (پلیمریزه). این رزین ها مقاومت حرارتی افزایش یافته، پردازش بهبود یافته و انقباض خطی کم در هنگام اتصال به شبکه را فراهم می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>