اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمونیوم

آمونیوم دی کرومات این ترکیب معدنی نسبتاً پیچیده، به صورت یک پودر کریستال نارنجی است که در آب حل می شود. آمونیوم دی کرومات یک ماده تحریک کننده، سمی و تقریباً سرطان زا است.این ماده در صورت گرم شدن در یک ظرف بسته، احتمال منفجر شدن دارد. ساختار کریستالی از نظر ترمودینامیکی ناپایدار است، بنابراین با توجه به شعله محرک یا گرمای کافی، یک واکنش گرمازا و اکسیداسیون آغاز می شود.

از نظر صنعتی، آمونیوم دی کرومات ترکیب دیروز است. در اوایل صنعت عکاسی، یکی از مواد شیمیایی معمولاً خطرناک بود که برای گرفتن تصویر استفاده می شد. بی کرومات فقط یک اصطلاح قدیمی و جایگزین برای دی کرومات است که در سال های حدود 1850 میلادی در عکاسی گفته می شده است.

100 میلی لیتر اسید استیک 35 درصد برای هر 45 گرم آمونیوم کرومات استفاده می شود. 100 میلی لیتر اسید استیک 35 درصد در یک فلاسک 500 میلی لیتری قرار داده می شود و 45 گرم آمونیوم کرومات جامد اضافه می شود.این مخلوط گرم می شود تا فقط جوش آید و زیر دمای جوش نگه داشته شود تا زمانی که آمونیوم کرومات کامل حل شود. اگر محلول در 10 دقیقه آماده نشد و خوب حل نشده بود، کمی اسید استیک از طریق قیف اضافه کنید.

وقتی واکنش کامل شد، فلاسک حاوی آمونیوم دی کلرومات در آب یخ سرد شده و به مدت 10 دقیقه هم زده می شود. بلورهای به دست آمده از آمونیوم دی کرومات فیلتر می شوند. با فشار دادن جامد روی فیلتر، محلول اضافی تا حد امکان خالی می شود. بلورها با 10 میلی لیتر آب یخ شسته می شوند و در دستگاه خشک کن توسط اسید سولفوریک غلیظ خشک می شوند.

این ماده به عنوان منبع نیتروژن خالص در آزمایشگاه و به عنوان یک کاتالیزور مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در ساخت انواع آلیزارین، آلوم کروم، برنزه کردن چرم و تصفیه روغن از آن به عنوان ماده نگهدارنده رنگدانه ها استفاده می شود.

آمونیوم دی کرومات، گاهی اوقات برای سرکوب واکنش منیزیم در یک ترکیب از نوع آمونیوم پرکلرات استفاده می شود. در این حالت بهتره از پتاسیم دی کرومات استفاده شود. این ماده فعلا برای استفاده در سموم دفع آفات در ایالات متحده ثبت نشده است، اما ممکن است که استفاده شود. همچنین در شیمی تجزیه از آن به عنوان یک استاندارد اکسیدو متریک استفاده می شود.

آمونیوم دی کرومات، مانند تمام ترکیبات کروم (VI)، بسیار سمی است که به عنوان یک ماده سرطان زا اثبات شده است. همچنین یک ماده تحریک کننده قوی است. آمونیوم دی کرومات، یک جامد در دمای 15 درجه سانتیگراد و 1 اتمسفر است و پرتوهای نورانی نارنجی را تشکیل می دهد.

به شدت در برابر پوست و غشاهای مخاطی خورنده است. در صورت تماس با آن موجب سرگیجه، گرفتگی عضلات، کما، خونریزی، تب، آسیب کبدی و نارسایی حاد کلیوی می گردد. مصرف این ماده شیمیایی توسط کودک منجر به نارسایی و مرگ و میر سیستم اعضای بدن می شود!

در یک مکان صنعتی، کارگران در معرض آمونیوم دی کرومات مورد معاینه بالینی قرار گرفتند و 9 تا از 18 مورد درماتیت در قسمت پشت دست و ساعد را نشان داد. سه نفر از این کارگران منتقل شده و درمان شدند. غلظت آستانه برای ماهی های درآب شیرین ppm Cr (VI) 0.05 است و برای گیاهان سمی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>