اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فتالات

دی اکتیل فتالات یا DOP یک مایع روغنی بی رنگ با بوی کم و از ترکیبات آلی است. در آب کمی محلول است و بیشتر DOP تولید شده به پلاستیک های پلی وینیل کلراید (PVC) اضافه می شود تا انعطاف پذیر شود. مواد شیمیایی که پلاستیک ها را انعطاف پذیر می کنند، پلاستیک کننده ها نامیده می شوند.

در تولید لوازم مصرفی خانگی، محصولات ساختمانی و لوازم پزشکی استفاده شده است. حدود 30٪ برای محصولات مصرفی و 30٪ برای محصولات ساختمانی استفاده می شود. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان مشخص کرده است که دی اکتیل فتالات احتمالاً برای انسان سرطان زا است.

دانشمندان ژاپنی در سال1997 میلادی در مرکز مهندسی و تکنولوژی تولید اکویاما، روشی بهینه برای تولید دی اکتیل فتالات (DOP) گزارش کردند. در این روش با وکنش استر زدایی فتالیک انیدرید (PA) و 2- اتیل هگزانول (2EH) تشکیل می شود.

در عمل و صنعت، به منظور افزایش نرخ تشکیل DOP با واکنش (2)، از مقدار اضافی از EH2 استفاده می شود. لوازم تبدیل در دسترس توسط ملاحظات تعادلی محدود است اما با حذف آب تشکیل شده در طی واکنش دی استریزاسیون، در حقیقت دستیابی به تبدیل تقریباً کامل ماده محدود کننده امکان پذیر است.

دی اکتیل فتالات یک پلاستیک کننده با کاربرد عمومی است. به عنوان یک پلاستیک کننده در صنعت PVC استفاده می شود. به دلیل پایداری مناسب در برابر گرما و نور ماوراء بنفش می تواند در کاربردهایی مانند رنگ، لاک، جوهر، چسب و درزگیرها مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین به عنوان پلاستیک ساز برای مواد غیر PVC از جمله پلی وینیل بوتیرال، لاستیک طبیعی و مصنوعی، لاستیک کلر، اتیل سلولز و نیتروسلولوز استفاده شده است.استفاده از دی اکتیل فتالات به عنوان پلاستیک کننده در ایالات متحده و اروپا به دلیل نگرانی از سمیت بالقوه آن در حال کاهش است و به دنبال جایگزین مناسبی هستند.

در بسیاری از پلاستیک ها یافت می شود. قرار گرفتن مستقیم در معرض دی اکتیل فتالات به طور کلی بسیار کم است. قرار گرفتن در معرض زیاد ممکن است از مایعات داخل وریدی که از طریق لوله پلاستیکی و از مصرف غذاهای آلوده یا آب حاصل می شوند، ناشی شود. DOP در مقادیر کم که معمولاً در محیط موجود است سمی نیست.آسیب به بافت کبد و بیضه و کاهش باروری در حیوانات آزمایشگاهی که در بیشتر قسمت های زندگی، از سطح بالای دی اکتیل فتالات در مواد غذایی تغذیه شده بودند، مشاهده شده است.

در این مطالعات طولانی مدت، تومورهای کبدی، بیضه و لوزالمعده نیز مشاهده شده است. براساس همان شواهد، به طور مشابه، گزارش سیزدهم برنامه ملی سم شناسی ایالات متحده مشخص کرد که دی اکتیل فتالات به طور منطقی پیش بینی می شود که یک سرطان زای انسانی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>