اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیترات

آمونیوم سیترات پودری سفید رنگ با کمی بوی آمونیاک و از گروه نمک های آلی است که در ساختارش دقیقاً سه گروه کربوکسیلی دارد. به صورت دو فرم تجاری به نام های آمونیوم سیترات دی بیسیک و آمونیوم سیترات تری بیسیک وجود دارد.

آمونیوم سیترات، یک ترکیب بازی بسیار ضعیف است. کاربردهای زیادی در صنعت دارد که یکی از آنها، استفاده آن به عنوان عامل شلاته کننده در کاتیون های فلزی مانند آهن می باشد که موجب افزایش حلالیت و خواص بیولوژیکی آنها در ترکیبات می گردد.

از فرم دی بسیک آن به عنوان کنترل کننده Ph و همچنین مهار کننده خوردگی استفاده می گردد و فرم تری بیسیک آن در صنعت غذایی و در فرایند تولید ضد زنگ، مصرف صنعتی می شود. تماس مسقیم با آن می تواند موجب تحریک پوست و چشم شود، بنابراین رعایت ایمنی در هنگار کار با آن ضروری می باشد.

این ماده با دو فرم تجاری به نام های، آمونیوم سیترات دی بیسیک و آمونیوم سیترات تری بیسیک وجود دارد. آمونیوم سیترات، در هر دو فرم آن، از طریق فرایند خنثی سازی اسید سیتریک با آمونیاک به عنوان یک عامل شلاته کننده تولید می شود.

این ماده به عنوان یک عامل شلاته کننده برای یون های فلزی معدنی مانند کاتیون های مس، آهن و مس به منظور افزایش ظرفیت های بیولوژی و همچنین حلالیت در آب آنها، به خصوص در جامدات آلکالین با pH بالا استفاده می شود.

آمونیوم سیترات دی بیسیک، یک تقویت کننده و کنترل کننده Ph است. این ماده نمک ترکیب دی آمونیوم اسید سیتریک است که با خنثی کردن بخشی از اسید سیتریک با آمونیاک تهیه می شود.از آن در نوشیدنی های غیرکوهولیک و پنیرهای خاصی استفاده می شود. همچنین به عنوان مهار کننده خوردگی و به عنوان یک ماده تمیزکننده خفیف برای از بین بردن پوسته سولفات از سنگ استفاده می شود.

آمونیوم سیترات تری بیسیک در صنعت آبکاری برای ماده کمپلکس آبکاری غیر سیانیدی استفاده می شود که بیشتر برای تهیه ماده ضد زنگ در صنعت ماشین آلات و به عنوان عامل بافر به کار می رود. این ماده به طور گسترده ای، به عنوان امولسیفایر در صنایع غذایی نیز مصرف می شود.

تماس مستقیم با این ماده و بدون پوشش ایمنی، می تواند هنگام تنفس روی شما تأثیر بگذارد. تنفس آمونیوم سیترات می تواند بینی و گلو را تحریک کند. همچنین موجب تحریک پوست و چشم نیز می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>