اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

فوماریک اسید پودری سفید رنگ و یک اسید آلی طبیعی است. پتانسیل فوماریک اسید به عنوان ماده اولیه در صنعت پلیمر به کار برده می شود.افزایش هزینه در تولید این ماده مبتنی بر نفت، موجب استفاده از فرآیند تخمیر برای تولید این ترکیب از منابع تجدیدپذیر آن شده است.

اگرچه فرایند شیمیایی تولید فوماریک اسید، 112 درصد وزنی، از آنهیدرید مالئیک به دست می آید و و فرایند تخمیر تنها 85 درصد وزنی را دارد اما در روش تخمیر تهیه ماده اولیه آن یعنی گلوکز دو سوم برابر ارزانتر است و همچنین از انتشار گاز سمی CO2 نیز جلوگیری می کند! که از نظر اقتصادی و محیط زیستی بسیار بهره ور است.فوماریک اسید، به دلیل ساختار خاص خود دارای برنامه های کاربردی صنعتی بالقوه است که عبارتند از:

مواد اولیه برای پلیمریزاسیون و استری سازی واکنش ها: به عنوان ماده اولیه پلیمریزاسیون، به ویژه در تولید رزین های پلی استر اشباع نشده استفاده می شود.البته انیدرید مالئیک در حال حاضر به این ماده ترجیح داده می شود زیرا مالئیک انیدرید 10 درصد ارزانتر است! با این حال، فوماریک اسید می تواند گزینه بهتری برای آن باشد.

در صنعت پلیمر به دلیل وجود گروه های کربوکسیلیک در اسید فوماریک، و ایجاد ویژگی های خاص مانند سختی بیشتر در پلیمر از آن استفاده می شود.به عنوان یک دارو برای درمان پسوریازیس، یک بیماری پوستی که در آن افراد دارای این بیماری قادر به تولید فوماریک اسید در بدن خود نیستند، تولید اسید در پوست را انجام می دهد. بنابراین، افراد پسوریازیس باید به صورت خوراکی اسید فوماریک را مصرف کنند.

دومین کاربرد بالقوه فوماریک اسید به عنوان مکمل خوراک دام است. مطالعات اخیر نشان می دهد که کاهش در انتشار متان گاو (در حدود 70٪) می تواند باشد! اگر این گاز افزودنی با فوماریک اسید را به عنوان یک مکمل در رژیم غذایی خود دریافت کند.

اثرات حاد (کوتاه مدت) سلامتی ممکن است بلافاصله یا اندکی پس از مواجهه با این ترکیب شیمیایی رخ دهد:تماس می تواند پوست و چشم را تحریک و بسوزاند. تنفس اسید فومارک باعث تحریک بینی و گلو می شود و باعث سرفه و خس خس می شود. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه فوماریک اسید باعث ایجاد سرطان در حیوانات می شود، وجود ندارد!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>