اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فنل

فنل فتالئین پودری سفید رنگ و یک ترکیب آلی از خانواده فتالئین است که به عنوان یک شاخص اسید - باز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.اگر تاکنون آزمایش تیتراسیون پایه اسید انجام داده اید یا از شاخص های pH در تحقیقات استفاده کرده اید، احتمالاً فنل فتالئین را بشناسید!

همچنین در تجارت ساختمان به عنوان روشی برای آزمایش کربنات در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که دی اکسید کربن در آب به دام افتاده در بتن ها حل می شود و اسید کربنیک ایجاد می کند.به عنوان شناساگر pH محلول، فنل فتالئین بی رنگ در pH زیر 8.5 است و به رنگ قرمز در pH بالاتر از 9 می رسد.

منشاء فنل فتالئین در اوج کشف رنگ مصنوعی یعنی در اواخر قرن 19 در صنایع شیمیایی آلمان نهفته است. یک مولکول آلی که فقط از کربن، هیدروژن و اکسیژن ساخته شده است.برای اولین بار در سال 1871 توسط آدولف فون بایر ساخته شد، که فنل و آنیدید فتالیک را در حضور اسید سولفوریک یا کلرید روی به وجود آورد، همان روشی که هنوز هم برای ساخت آن استفاده می شود.

این مولکول اولین استفاده خود را به عنوان یک شاخص pH پیدا کرد زیرا در اسیدها بی رنگ است اما در محلول های قلیایی روشن و بنفش صورتی روشن می شود.

  • شناساگر: این مولکول اولین استفاده خود را به عنوان یک شاخص pH پیدا کرد زیرا در اسیدها بی رنگ است اما در محلول های قلیایی روشن و بنفش صورتی روشن می شود.
  • تجهیزات الکترونیکی: تجهیزات الکترونیکی مصرفی از همه نوع، از جمله تلفن، رایانه، دوربین و غیره و لوازم جانبی الکترونیکی مرتبط (مادربرد، نرم افزار، شارژر)
  • صنعت ساختمان سازی: در تجارت ساختمان به عنوان روشی برای آزمایش کربنات در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. فنل فتالئین با ترکیبات کلسیم موجود در مواد واکنش نشان می دهد، کلسیت معدنی را تشکیل می دهد و pH را کاهش می دهد.
  • شناسایی مواد: مواد شیمیایی کشف شده در مواد یا محصولات (توجه داشته باشید که این مواد شیمیایی ممکن است در فهرست مواد تشکیل دهنده برای محصول وجود نداشته باشند اما در مطالعات آزمایش محصول تشخیص داده شده اند)
  • دارو: محصول دارویی یا مربوط به تولید مواد مخدر است. داروهای محرک باعث تغییر در جذب مایعات و الکترولیت ها می شوند و باعث تجمع مایع در روده می شوند.

فنول فتالئین نیز به طور مستقیم یا رفلاکس عمل می کند تا فعالیت روده کوچک را افزایش دهد. فنل فتالئین حدود 6 ساعت پس از مصرف، عمدتاً بر روی روده بزرگ عمل می کند.

استفاده از فنل فتالئینین توسط زنان در دوران شیردهی ممکن است باعث بروز اسهال در نوزادان آنها شود. در سال 1999 سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از این ترکیب را دارو ممنوع اعلام کرد زیرا مطالعات حیوانی نشان می دهد که ممکن است باعث ایجاد سرطان در انسان شود.رفع مشکلات سطحی برای فلزات، مواد سفت کننده، بازدارنده های خوردگی، پلاینده ها، مهار کننده زنگ زدگی، دافع آب و غیره.

قرار گرفتن در معرض فنل فتالئین ممکن است باعث خوردگی و خارش پوستی شود که ممکن است تا زخم مداوم پیشرفت کند.قرار گرفتن در معرض غلظت بالای این ترکیب ممکن است باعث افت فشار خون، استفراغ، اسهال آبکی یا خونین، رنگ پریدگی، ضربان قلب سریع، اغما و مرگ شود.

علائم دیگر شامل سوزش درد در دهان و معده است. تماس چشمی ممکن است منجر به ورم پلکها و اکیموزهای شود. همچنین ممکن است منجر به سوزش، قرمزی و درد شود.گاهی اوقات باعث ایجاد آلبومینوری و هموگلوبینوره شده است. همچنین ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی شود. علائم دیگر شامل گرفتگی شکم، فشارخون قلبی و تنفسی شود!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>