اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرسنیک

آرسنیک پنتاسولفید یک ترکیب معدنی و از دسته کاتالیست های آرسنیک می باشد. به شکل جامدی با رنگ نارنجی تیره مایل به قرمز وجود دارد. پنتا سولفید آرسنیک در ساختارش دارای آرسنیک و گوگرد است. به میزان کمی در آب حل می شود.بیشترین کاربرد این ماده اینست که به عنوان رنگدانه ها و واسطه های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند اما به طور کلی اغلب مورد علاقه و مصرف در آزمایشگاه های دانشگاهی است.

آرسنیک پنتاسولفید یکی از سولفیدهای آرسنیک است. آرسنیک یک عنصر شیمیایی است که دارای علامت As و عدد اتمی 33 است. این یک فلز سمی است که اشکال آلوپروپیک زیادی دارد: زرد (غیر فلزی مولکولی) و چندین شکل سیاه و خاکستری (متالوئید) معدودی هستند که وجود دارند.

سه شکل فلزی آرسنیک با ساختارهای مختلف کریستالی در طبیعت به صورت آزاد یافت می شود (آرسنوپیریت مواد معدنی و آرسنول آمپریت و پارازنول آمپریت بسیار نادر)، اما بیشتر به عنوان ترکیبی با عناصر دیگر یافت می شود.

پنتاسولفید آرسنیک از محلول اسیدی و نمک های محلول As (V) از طریق تصفیه سولفید هیدروژن تهیه می شود. همچنین می تواند با گرم کردن مخلوطی از آرسنیک و گوگرد، استخراج جرم ذوب شده با محلول آمونیاک و اصلاح مجدد پنتاسولفید آرسنیک در دمای پایین با افزودن اسید هیدروکلریک سنتز گردد.

فسفر پنتاسولفید با فرمول P4S10، یک ترکیب مولکولی است که دارای مراکز چهار ضلعی فسفر (V) است. روند پتانسیل ردوکس آرسنیک نشان می دهد که As2S5 یک ساختار مشابه را اتخاذ می کند، یک جایگزین محتمل برای پلی سولفید آرسنیک است.

پنتاسولفید آرسنیک به عنوان یک رنگدانه و یک فیلتر سبک در ورق های نازک استفاده می شود. بیشتر کاربرد این ماده تا به امروز در انجام پروزه های دانشگاهی بوده است!از جمله واکنش هایی که آرسنیک پنتاسولفید با سایر ترکیبات انجام می دهد اینست که در آب جوش هیدرولیز می شود، و اسید آرسنیک و گوگرد تشکیل می دهد:

As2S5 + 6H2O → 2H3AsO3 + 2S + 3H2S

در حضور هوای محیط و در دماهای بالا اکسید آرسنیک اکسیده می شود، البته محصولات و بازده آنها متغیر است. در محلول های سولفید فلز قلیایی، پنتاسولفید آرسنیک یک آنیون تیوآسنات، -AsS4]3]، که شامل مراکز As (V) است، تشکیل می دهد.قرار گرفتن در معرض مقادیر کم آرسنیک می تواند باعث تهوع و استفراغ، کاهش تولید گلبول های قرمز و سفید، ضربان قلب غیر طبیعی، آسیب به رگ های خونی و احساس سوختگی شود.

آرسنیک عمدتاً در اثر استنشاق یا بلع جذب می شود، و به نسبت میزان کمتری عوارض پوستی ایجاد می کند. سپس در کل بدن توزیع می شود، در صورت لزوم به آرسنیت کاهش می یابد، سپس به مونومتیل ارسنیک (MMA) و اسید دی متیل ارسنیک (DMA) توسط آرسنیت متیل ترانسفراز متیله می شود.

آرسنیک و متابولیت های آن در درجه اول در ادرار دفع می شوند. آرسنیک اینگونه شناخته شده است که پروتئین متالوتیونئین متصل به فلز القا می کند، که با اتصال آنها و ایجاد عوامل بیولوژیکی غیرفعال عمل می کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان، اثرات سمی آرسنیک و سایر فلزات را کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>