اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرسنیک

آرسنیک تری اکسید به شکل پودری سفید رنگ و به عنوان یک داروی شیمی درمانی ضد سرطان است. این دارو به عنوان یک محصول طبیعی طبقه بندی می شود.تری اکسید آرسنیک یک ترکیب معدنی و از گروه کاتالیست های آرسنیکی با مولکولی کوچک و فعالیت آنتی پلاستیک است. مکانیسم عملکرد تری اکسید آرسنیک، کاملاً درک نشده است.

تری اکسید آرسنیک، تحت نام تجاری Trisenox به فروش می رسد. به عنوان یک ماده شیمیایی صنعتی با کاربرد در صنعت تولید مواد نگهدارنده چوب، سموم دفع آفات و شیشه است.تری اکسید آرسنیک، برای استفاده پزشکی در سال 2000 در ایالات متحده تصویب شد. این ماده در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی، از ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

تقریباً 50، 000 تن در سال تولید می شود. در ایالات متحده این میزان تا سال 2019 حدود 508 دلار آمریکا هزینه داشته است. به دلیل سمیت آن، تعدادی از کشورها مقررات مربوط به تولید و فروش آرسنیک تری اکسید را دارند.مصارف صنعتی آرسنیک تری اکسید، شامل استفاده در تولیدمحصولات پیشرو در جنگل ها، تولید شیشه های بی رنگ و الکترونیک است.

تری اکسید به عنوان ترکیب اصلی آرسنیک، پیشرو در تولید عنصر، آلیاژهای آرسنیک و نیمه هادی های آرسنید است. ترکیبات مبتنی بر آرسنیک سدیم آرسنیت و سدیم کاکودیلات از تری اکسید به دست می آیند.در انواع کاربردها، از سمیت آرسنیک سوء استفاده می کنند، از جمله استفاده از اکسید آن به عنوان نگهدارنده چوب می باشد.

آرسنات های مس، که از تری اکسید آرسنیک به دست می آیند، در مقیاس بزرگ به عنوان نگهدارنده چوب در ایالات متحده و مالزی مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده چنین مواد در بسیاری از نقاط جهان ممنوع است.در ترکیب با مس (II) استات، تری اکسید آرسنیک، به رنگدانه های پر جنب و جوش معروف به سبز پاریس، اضافه می گردد. این کاربرد ممنوع شده است.

علیرغم سمیت شناخته شده آرسنیک، تری اکسید آرسنیک در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گرفت، جایی که به آن pi-shuang؛ به معنای واقعی کلمه: ‘frost arsenic’ معروف است.در هومیوپاتی به آن آلبوم آرسنیک گفته می شود. برخی از داروهای ثبت اختراع، به عنوان مثال محلول فاولر، مشتقات اکسید آرسنیک را شامل می شدند.

تری اکسید آرسنیک به آسانی توسط دستگاه گوارش جذب می شود. اثرات سمی آن نیز در هنگام استنشاق یا تماس پوستی به خوبی شناخته شده است.از بین بردن آرسنیک تری اکسید، سریع است (نیمه عمر 1-2 روز): با متیلاسیون به اسید مونومتیلارسونیک و اسید دی متیلارسونیک تبدیل می شود و با ادرار دفع می گردد.

اثرات این ماده در استخوان ها، ماهیچه ها، پوست، مو و ناخن ها (تمام بافت های سرشار از کراتین) در طی یک هفته یا یک ماه از بین می روند.عوارض جانبی شایع استفاده از تری اکسید آرسنیک، شامل: استفراغ، اسهال، تورم، تنگی نفس و سردرد است و عوارض شدید ممکن است شامل سندرم تمایز APL و مشکلات قلبی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>