اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلراید

آلومینیوم کلراید یک جامد کریستالی سفید از خانواده اسیدهای لوییس می باشد. هنگام آلوده شدن با کلرید آهن، اغلب رنگ زرد را در مقایسه با ترکیب خالص سفید خود نشان می دهد.این ماده در کاربردهای مختلف شیمیایی به عنوان پایه لوئیس مورد استفاده قرار می گیرد، و تری آلومینیوم کلراید بی آب، رایج ترین اسید لوئیس است. از جمله در صنایع پتروشیمی و رنگ و پلاستیک کاربرد دارد.

آلومینیوم کلراید، با آب واکنش می دهد تا گاز کلرید هیدروژن (HCL) آزاد شود. این ماده همچنین با سرعت 178 درجه سانتیگراد عالی عمل می کند تا گاز کلرید هیدروژن تولید کند. وجود آب در این ترکیب تولید آلومینیوم کلراید هیدرات و آلومینیوم کلراید هگزاهیدرات می کند.

فرآورده های حاوی جامد و گاز این ترکیب شییمیایی هر دو برای چشم ها، پوست و غشاهای مخاطی بسیار خورنده هستند. قابل احتراق نیست؛ با این حال، به همراه خاموش کننده های آتش معمولی ABC یا BC هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرد.

یک روش سنتز آلومینیوم کلراید که در سال 2011 میلادی توسط محققان کره ای چاپ شده است که شماتیک آن در تصویر بالا قابل مشاهده است.پودر آلومینیوم کلراید، و گاز آن با استفاده از این روش جدید که فرآیند کاهش و مقرون به صرفه است، تولید می گردد.

واکنش آلومینیوم (Al) و کلرید آهن (FeCl3) در 450 درجه سانتیگراد به مدت 5 ساعت تحت خلوص فوق العاده بالا جو آرگون منجر به تولید پودرهای AlCl3 و FeCl3 پس از خنک شدن می شود.در دمای اتاق، پودر AlCl3 فقط تبخیر شده و سپس از مخلوط در دمای 150 درجه سانتیگراد و طی 5 ساعت با توجه به دمای تبخیر جدا می شود، در حالی که پودر FeCl3 به جای می ماند.

گاز آلومینیوم کلراید درون پودر ریز متراکم شده و در بخش خنک کننده و درون محفظه ای در زیر جو آرگون با خلوص فوق العاده بالا ذخیره می شود.آلومینیوم کلراید برای ساخت فلز آلومینیوم خالص استفاده می شود. این ماده کاربردهای صنعتی بسیاری دارد. در ساخت بسیاری از مواد پتروشیمی، رنگ و لاستیک مصنوعی استفاده می شود. همچنین برای تصفیه آب نیز استفاده می شود.

یکی از قابل توجه ترین کاربردهای آلومینیوم کلراید استفاده از آن در دئودورانت است. آلومینیوم کلراید ژلی تشکیل می دهد که به طور موقت غدد عرق را مسدود می کند و منافذ را می بندد که از تعریق جلوگیری می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>