اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الومینیوم

آلومینیوم مونو استئارات نمکی حاصل از اسید استئاریک و آلومینیوم و از دسته ترکیبات آلی محسوب می شود. به صورت پودر سفید رنگی موجود است. همچنین به عنوان آلومینیوم دی هیدروکسی شناخته می شود.

در صنعت داروسازی از مونو استئارات آلومینیوم به عنوان ماده ضد قارچ استفاده می شود. رنگ کننده؛ تثبیت کننده امولسیون؛ و عامل افزایش ویسکوزیته می باشد. برای تشکیل ژل ها در بسته بندی دارویی و در تهیه رنگ های آرایشی استفاده می شود.

طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، نمک های استئارت آلومینیوم برای استفاده عمومی یا خاص و محدود در مواد غذایی بی خطر تلقی می شود. استئارات آلومینیوم به عنوان یک عامل سرطان زا انسانی طبقه بندی نمی شود.

البته در زمان کار با آلومینیوم مونو استئارات رعایت ایمنی لازمه در نظر گرفته شود چون استفاده گسترده و تماس مستقیم با آن منجر به تجمع آلومینیوم و عوارض می شود.مونو استئارات آلومینیوم در صنعت رنگ، جوهر، گریس، موم، روغنهای روان کننده؛ ترکیبات ضد آب، تولید براق کننده ها، تثبیت کننده مواد پلاستیی و مواد افزودنی مواد غذایی به کار برده می شود.

آلومینیوم مونو استئارات، به طور عمده در میکرو کپسول سازی و در ساخت پمادها استفاده می شود. به عنوان یک عامل افزایش ویسکوزیته در لوازم آرایشی و فرمولاسیون دارویی استفاده می گردد.به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون در امولسیون های آرایشی و مواد آرایشی مانند ریمل، مرطوب کننده و ضد آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق گزارشات محققان دانشگاه شفیلد انگلستان (1948) اثر تزریق پنی سیلین در روغن بادام زمینی به همراه 2 درصد وزنی آلومینیوم مونو استئارات مورد مطالعه قرار گرفت.آنها دریافتند که جذب پنی سیلین درون روغن بادام زمینی حاوی مونو استئارت آلومینیوم در مقایسه با جذب از طریق نمک های مشابه در روغن بادام زمینی یا به تنهایی داخل بدن به تأخیر افتاد.

علاوه بر آن، تزریق عضلانی منفرد پروکائین پنی سیلین در روغن بادام زمینی با مونو استئارات آلومینیوم، در طی یک دوره طولانی تر از تزریق در مقایسه با شرایط یکسان مشابه سدیم یا آلومینیوم پنی سیلین، منجر به حفظ غلظت خون شده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده می تواند باعث سوزش و آسیب جدی به چشم شود. تماس مستقیم چشم با برخی از سورفکتانت های آنیونی در غلظت زیاد می تواند باعث آسیب شدید به قرنیه شود، غلظت کم می تواند باعث ناراحتی، جریان خون بیش از حد و گرفتگی قرنیه و تورم شود.

تصور نمی شود که این ماده اثرات منفی بهداشتی یا سوزش پوستی در حین تماس ایجاد کند (طبق گزارشات مدل های حیوانی)، با این وجود، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دستکش مناسب ضروری می باشد.ورود آلومینیوم مونو استئارات به جریان خون، به عنوان مثالدر اثر بریدگی انگشت، آسیب های سیستمیک با اثرات مضر ایجاد می کند. استنشاق این ماده اثرات منفی بر سلامتی یا سوزش دستگاه تنفسی (طبق طبقه بندی با استفاده از مدل های حیوانی) به وجود می آورد.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر غلظت زیاد گرد و غبار این ماده می تواند باعث ایجاد تغییر در عملکرد ریه شود که ذرات با سایز کمتر از 0.5 میکرون در ریه نفوذ کرده و باقی می ماند.قرار گرفتن در معرض دوزهای زیاد آلومینیوم مونو استئارات با بیماری دژنراسیون مغز و آلزایمر ارتباط دارد. مونو استئارات آلومینیوم باید در یک ظرف در بسته و مکان خنک و خشک در شرایط عادی پایدار نگه داشته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>