اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیسموت

بیسموت تری یدید ترکیبی معدنی و به شکل پودر کریستالی سیاه مایل به سبز می باشد. این ماده محصول واکنش میان بیسموت و ید است که از دسته کاتالیست های بیسموتی است. ترکیبی غیر سمی است!

بیسموت یدید دارای دو نوع ساختار کریستالی است که نوع تری گونال آن به صورتی است که مراکز یدید، شبکه شش ضلعی را اشغال می کنند و مراکز بیسموت که یک سوم سایت های هشت ضلعی (متناوب با لایه) را اشغال می کنند.

از تحقیقات مختلفی که در مورد بیسموت تری یدید به ویژه در 5 تا 10 سال گذشته انجام شده است، به نظر می رسد که این ماده پتانسیل آن را دارد که به عنوان یک ماده جاذب ایده آل و نیمه هادی در زمینه های مختلف، از جمله سلول خورشیدی استفاده گردد.بیسموت یدید در زمینه ها و صنایع مختلف کاربرد دارد که از آن جمله:

  • در فرایندهای آزمایشگاهی و کار با یون های بیسموت و آلکالوئیدها استفاده می شود.
  • این ماده به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های گانیله استفاده می شود.
  •  برنامه های کاربردی اشعه گاما
  •  این ماده به عنوان یک ترکیب در نیمه هادی و سایر کاربردهای با خلوص بالا استفاده می شود.
  • تری یدید بیسموت به دلیل داشتن خواص نوری خوب و به دلیل داشتن عناصر غیرسمی، نامزد بالقوه ای برای کاربرد در سلول های خورشیدی است.

از آنجا که بیسموت تری یدید در آب نامحلول است، می توان با افزودن منبع یدید مانند پتاسیم یدید، محلول آبی را برای حضور یون های +Bi3 آزمایش کرد. رسوب سیاه بیسموت یدید، نشانگر آزمایش مثبت است.مواد مبتنی بر بیسموت یک جایگزین غیر سمی هستند و پتانسیل ایجاد راندمان تبدیل قدرت بالا (PCE) سلول های خورشیدی فیلم نازک را دارند.

بیسموت یدید یک ماده معدنی و دارای بندگپ ایده آل، به راحتی با روش های مختلفی پردازش می شود و موجب کاربردش در سلول های خورشیدی می گردد که در رقابت با سلول های خورشیدی سیلیکونی می باشد.جهت گیری کریستالی لایه فعال در فرآیندهای استفاده شده در یک سلول خورشیدی، نقش مهمی در اثربخشی یک سلول خورشیدی ایفا می کند.

ساختار کریستالی پروسکایت تری یدید بیسموت، آن را به عنوان ماده لایه فعال در سلول های خورشیدی تبدیل می کند و موجب استفاده از آن در صنایع خاصی از جمله نیروگاه الکتریکی و ابررسانا می کند.این ماده به دلیل داشتن بندگپ مناسب، الکترون های متحرک و "تحمل نقص" بالقوه برای لایه های نازک در سلول های خورشیدی کاربرد گسترده ای دارد.

بیسموت تری یدید دارای دو نوع ساختار کریستالی است که طبق گفته های محققان، موفقیت این ماده به عنوان نیمه هادی در سلول های خورشیدی، به علت ساختار کریستالی شش گوشه یا تری گونال آن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>