اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باریم

سولفید باریم ترکیبی معدنی که در حالت خالص خود به شکل پودر کریستالی سفید رنگ می باشد، اما مانند اکثر سولفیدها در حالت ناخالص خود، پودری خاکستری تا سیاه نیز وجود دارد که از طریق کاهش دمای کربن در درجه حرارت در باریت حاصل می شود. این ماده، جزء اولیه در ساخت اکثر ترکیبات باریم از جمله کلرید باریم و کربنات باریم است.

باریم سولفید، یک منبع باریم محلول در آب و نسبتاً محلول در اسید است که برای کاربردهای سازگار با سولفات ها استفاده می شود. با آب به آرامی واکنش نشان می دهد تا باریم هیدروکسید و سولفید هیدروژن سنتز شود.

سولفید باریم با استخراج از آب داغ و تصفیه از ناخالصی ها جدا می شود وبه عنوان یک محلول آبی با مقاومت 15-30 درصد به دست می آید. دارای ساختار کریستالی هالیت (مکعبی) است.این ماده از دسته کاتالیست های باریمی است و یک پیشرو مهم در تولید سایر ترکیبات باریم از جمله BaCO3 و رنگدانه لیتوپون، ZnS / BaSO4 و تولید H2S است.

سولفید باریم، مانند سایر کالکوژنیدهای فلزات خاکی قلیایی، یک پخش کننده طول موج کوتاه برای نمایشگرهای الکترونیکی است. در تولید رنگ های درخشان استفاده می شود. همچنین به عنوان پوششی برای مخفی کردن و محافظت پوست از شعله به کار می رود.

باریم سولفید دارای ویژگی های مختلفی است و این امکان را می دهد تا در زمینه های مختلفی از آن استفاده شود. این ماده در درجه اول به عنوان یک پیش ساز مهم برای تولید سایر ترکیبات باریم، مانند کربنات باریم و همچنین رنگدانه لیتوپون (ZnS • BaSO4) و باریم برمید استفاده می شود:

BaS + HBr ⇒ BaBr2 + H2S

مشابه سایر کالکوژنیدهای فلزات خاکی قلیایی، سولفید باریم می تواند به عنوان یک موج کوتاه برای نمایشگرهای الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد و در الکترونیک، رنگدانه های رنگ، پنهان های دیمرینگ و مقاوم در برابر شعله، رنگهای درخشان و تولید سولفید هیدروژن خالص مورد استفاده قرار گیرد.علاوه بر این موارد، این ماده برای انحراف اشعه X مؤثر است و به گرفتن تصویر واضح از بافت نرم خصوصا در علم تشخیص پزشکی بسیار کمک می کند.

این ترکیب بسیار سمی است، مانند سولفیدهای مرتبط از جمله، CaS، که در اثر تماس با آب، سولفید هیدروژن سمی را تکامل می بخشد.نمک های باریم محلول، در هنگام مصرف به میزانی سمی هستند که فلج عضلانی مشخصی ایجاد می کنند که می تواند منجر به فلج تنفسی و مرگ نیز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>