اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرسنیک

پنتاکسید آرسنیک به عنوان یک پودرجامد کریستالی سفید ظاهر می شود. این ماده در صورت وجود رطوبت موجب خوردگی فلزات می شود. در اثر بلع این ترکیب ایجاد مسمومیت می کند.آرسنیک پنتوکسید یک اسید اکسید کننده است. اسیدهای اکسید کننده با انتشار یون های هیدروژن به طور کلی در آب محلول هستند. از دسته کاتالیست های آرسنیکی است.

پنتوکسید آرسنیک با جذب رطوبت هوا حل می شود، مایع می شود و بی بو است. این ترکیب معدنی نسبتاً ناپایدار است. آرسنیک تری اکسید از نظر تجاری و کاربردی بسیار مهم تر از پنتاکسید آرسنیک است.ساختار پنتاکسید آرسنیک از مراکز چهار ضلعی (تتراهدرال) AsO4 و هشت ضلعی (اکتاهدرال) AsO6 تشکیل شده است که با به اشتراک گذاری گوشه ها در ارتباط هستند.

پنتوکسید آرسنیک می تواند به میزان برابر پنتوکسید آنتیموان حل شود، زیرا آنتیموان جایگزین آرسنیک تنها در مکان های تتراهدرال آن است.پنتاکسید آرسنیک به آسانی در آب حل می شود تا اسید آرسنیک تشکیل شود و هنگام گرم شدن به اکسیژن و تری اکسید آرسنیک تجزیه شود.

تمام ترکیبات آرسنیک بسیار سمی هستند و یکی از عوامل سرطان زا می باشد و بنابراین تنها کاربردهای تجاری محدودی پیدا می کنند.توکسید آرسنیک در ساخت آفت کش ها و حشره کش ها استفاده می شود. همچنین در صنعت شیشه کاربرد دارد.

ای ماده همچنین در ساخت آرسنات ها، چسب های فلزی استفاده می شود. پنتاکسید آرسنیک در تولید سوخت اتومبیل، واحدهای GPS آن نیز کاربرد دارد.پنتاکسید آرسنیک به عنوان بافر نیز به کار می رود. در تولید مصالح ساختمانی، چوب، مواد نگهدارنده شامل مواد نگهدارنده ای که در مواد آرایشی، فیلم، مواد نگهدارنده چوب، مواد غذایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.پنتوکسید آرسنیک همچنین در تولید خوراک دام و محصولات برای حیوانات اهلی به کار می رود.

مانند تمام ترکیبات آرسنیک، پنتاکسید آرسنیک بسیار سمی است. آرسنیت از مشتقات کاهش یافته این ماده، که یک ترکیب AS (III) است، از آنجایی که دارای میل ترکیبی بالایی برای گروه های تیول باقیمانده سیستئین در پروتئین ها است، حتی سمی تر نیز می باشد.

پنتاکسید آرسنیک به عنوان ماده ای بسیار خطرناک در ایالات متحده طبقه بندی شده است، همانطور که در بخش 302 قانون برنامه ریزی اضطراری و حق دانش در جامعه (USC 11002) تعریف شده است، و توسط تسهیلاتی که تولید و ذخیره می کنند، مورد گزارش گیری دقیق قرار می گیرد، تا از آن در مقادیر قابل توجه و معینی استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>